علی‌اصغر فانی گفت: اقدامات عجولانه چند سال اخیر آموزش و پرورش، اجحاف به سند تحول بنیادین بوده است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، "علی‌اصغر فانی" وزیر آموزش و پرورش در دیدار با مدیران و کارشناسان شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش به عنوان یک  تکلیف، اظهار داشت: با در نظرگرفتن پیش نیازها و زمان‌بندی لازم، باید نقشه‌ راه اجرای مصوبات شورا تهیه شود.

وی، هدف گذاری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را فراتر از چشم‌انداز 1404 خواند و ادامه داد: این سند نسبت به تمام اسناد بالادستی جامع‌تر است و اجرای صحیح آن زمانبر خواهد بود.

فانی، تهیه‌ نقشه راه برای اجرای صحیح سند را امری ضروری برای جلوگیری از انحراف خواند و گفت: اقدامات عجولانه چند سال اخیر آموزش و پرورش اجحاف به سند تحول بنیادین بوده است.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر دیر بازدهی اقدامات در آموزش و پرورش تصریح کرد: دوره‌ 4 ساله برای ایجاد تحول اساسی و مناسب در 105 هزار مدرسه، زمان کوتاهی است باید هر تصمیم، بدون شتابزدگی و با رعایت مطالعه دقیق و پخته اتخاد شود تا آسیب آن در بلند مدت بر خروجی سیستم آموزش و پرورش به حداقل برسد.

وی همچنین با محور قرار دادن فرهنگ در پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب گفت: باید فرهنگ از حالت «دانشی» به «بینشی» تغییر یابد تا اثر آن بر رفتار، کردار، گفتار و منش دانش‌آموز استوار شود.

فانی، شورای عالی آموزش و پرورش را مجموعه‌ای راهبردی و فکری خواند و اظهار کرد: این مجموعه باید آسیب‌شناسی، رصد و انجام مطالعات تطبیقی را اولویت‌کاری خود قرار دهد و بدین طریق به مجموعه آموزش و پرورش کمک کند.

وی تجدید نظر در تمرکز زدایی را امری اجتناب ناپذیر و از تکالیف  ارگان‌های موجود در آموزش و پرورش دانست و گفت: این کار بسیار فنی، ظریف و پیچیده است و باید با حساسیت بالا و مطالعات دانشگاهی به سمت این مهم حرکت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با مفید دانستن مصوبات شورا، گفت: برای آنکه شورای عالی آموزش و پرورش بهترین نهاد تصمیم‌ساز برای آموزش و پرورش باشد، تجدید نظر در ترکیب اعضای شورای عالی آموزش و پرورش امری لازم است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش ، اجحاف ، سند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار