تیم والیبال متین ورامین ایران با پیروزی برابر چین تایپه به نیمه نهایی پانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی باشگاه های مردان آسیا رسید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، در مرحله حذفی رقابت های قهرمانی باشگاه های آسیا تیم والیبال متین ورامین برابر چین تایپه به میدان رفت. چین تایپه به عنوان تیم دوم گروه چهارم به این مرحله صعود کرده بود. آن ها در دور مقدماتی دو پیروزی برابر امارات و گینه نو بدست آورده بودند. در مقابل متین ایران به عنوان صدرنشین دور مقدماتی این مسابقات سه پیروزی مقابل نمایندگان ژاپن، ویتنام و لبنان در کارنامه داشت.

وحید سید عباسی، محمدموسوی، مجتبی میرزاجانپور، مصطفی شریفات، شهرام محمودی و احسن الله شیرکوند ترکیب اصلی تیم متین را در آغاز این مسابقه تشکیل می دادند.

در ادامه این گزارش آمده است، در آغاز این مسابقه چین تایپه هر چه در توان داشت رو کرد. آن ها با بازیکنان متین ورامین در توپ گیری پایاپای پیش می رفتند. شهرام محمودی در این مسابقه علاوه بر ایفای نقش خود به عنوان قطر پاسور نقش موثری در توپ گیری داشت. بازی خوب چن فنگ بازیکن شماره 15 تیم چین تایپه اما موجب می شد تا چین تایپه در امتیازهای پایانی ست نخست از ایران پیش بیافتد. چند اشتباه در توپ گیری و دفاع کافی بود که در ناباوری چین تایپه ست نخست را 26 بر 24 به سود خود تمام کند.

اما ست دوم شرایط متفاوتی را داشت. بازیکنان متین ورامین که به رگ غیرتشان برخورده بود، نمایش مقتدرانه ای را ارائه کردند. توپ گیری های خوب شیرکوند و دفاع مقتدرانه محمد موسوی کار را به سود متین ورامین پیش می برد. موسوی دیگر اجازه نمی داد توپی از تور ایران رد شود. در نهایت ایران ست دوم را 25 بر 21 برد.

لازم به ذکر است، در ست سوم هم برتری ابتدا با تیم متین بود. اما چین تایپه سر تسلیم شدن نداشت. دو تیم تا امتیازهای بالای 20 برابر پیش می رفتند. اما باز هم درست در جایی که احساس می شد بازیکنان ایران حریف را دست کم گرفتند، چین تایپه از ایران جلو افتاد. چشم بادامی ها سر تسلیم شدن نداشتند. بازی 26 بر 25 به سود ایران بود که میکائیل تاجر با سرویس طلایی خود توپ را به زمین حریف شلیک کرد و یک امتیاز دیگر به ارمغان آورد. متین 27 بر 25 ست سوم را برد.

گفتنی است؛ در ست چهارم میکائیل تاجر در دریافت و حمله موثر تر از سایر بازیکنان بود.بازیکنان متین در تکنیکال تایم دوم اختلاف امتیازها را به عدد 3 رساندند. در امتیاز 21 سرانجام دو تیم بار دیگر به تساوی رسیدند. متین ورامین تنها چهار امتیاز تا نیمه نهایی فاصله داشت. دفاع روی تور عالی از شریفات تماشاگران حاضر در سالن را به وجد می آورد. میکائیل تاجر بدون تردید ستاره متین در امتیازهای پایانی این مسابقه بود. 23 بر 21 متین جلو افتاد. بازیکنان حرفه ای متین ست چهارم را نیز به سود خود تمام کردند.

در نهایت متین ورامین در مرحله حذفی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های مردان آسیا با نتیجه 3بر یک و امتیازهای (24- 26، 25-21 و 27-25 ، 25-22 ) پیروز شد. بدین ترتیب متین ورامین باید فردا در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده مسابقه چین و لبنان برود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: تیم ، والیبال ، باشگاه ، تاجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار