در پی آغاز حملاتی در شرق اوکراین که کشورهای غربی آن را به حساب روسیه گذاشته اند ، در آغاز معاملات ، ارزش شاخص سهام بورس مسکو و واحد پول این کشور به شدت کاهش یافت

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، در پی آغاز حملاتی در شرق اوکراین که کشورهای غربی آن را به حساب روسیه گذاشته اند ، در آغاز معاملات ، ارزش شاخص سهام بورس مسکو و واحد پول این کشور و ارزش سهام شرکت گازپروم و ارزش سهام بانک دولتی اسبربانک نیز کاهش یافت.

ارزش واحد پول این کشور نیز به شدت در برابر یورو کاهش یافت. امروز ارزش هر یورو ، 49 روبل و 83 کوپک و هر دلار آمریکا نیز 36 روبل و یک کوپک ارزش‌گذاری شد.

با این حال ارزش روبل همچنان بالاتر از پایین ترین سطحی است که هنگام بحران مربوط به الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه به ثبت رسید.

به گفته "کریس ویفر" ، کارشناس مسائل اقتصادی در موسسهMacro Advisory اخبار شرق اوکراین تاثیر منفی بر بازار دارد و شرایط به وضوح خطرناک و غیر قابل پیش بینی است.

وی افزود : با این حال ، به رغم تشدید لفاظی ها در دو طرف ، به نظر می رسد روسیه به خاک اوکراین حمله نمی کند.

به نظر این اقتصاددان ، بازارها به ویژه نگران آن هستند که کشورهای غربی که مسکو را عامل پشت پرده حملات هماهنگ اوایل این هفته به ساختمان های دولتی در شرق اوکراین می دانند ،تحریم هایی جدید بر ضد روسیه وضع کنند که اقتصاد و تجارت این کشور را تحت تاثیر قرار می دهد.

تهدید تحریم های اقتصادی از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا موجب فرار عظیم سرمایه های روسیه (بیش از 50 میلیارد دلار در سه ماهه نخست امسال) و همچنین برداشت های گسترده از سپرده های بانکی مردم این کشور شد.

دولت روسیه هفته گذشته پیش بینی رشد اقتصادی خود را برای سال 2014 ب کاهش داد.دولت روسیه هشدار داد این تصویر حتی ممکن است در صورت تحریم های جدی از سوی غربی ها تیره تر شود.

کارشناسان موسسه VTB Capital اعلام کردند : اقتصاد روسیه در آستانه رکود است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار