مشاور ریاست جمهوری روسیه امروز دوشنبه اظهار داشت مجازات اقتصادی روسیه از سوی کشورهای غربی هزار میلیارد یورو خسارت به اتحادیه اروپا وارد خواهد کرد که نوعی "خودکشی اقتصادی" است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری ریانووستی ،"سرگئی گلازیف"  مشاور ریاست جمهوری روسیه امروز دوشنبه اظهار داشت مجازات اقتصادی روسیه از سوی کشورهای غربی هزار میلیارد یورو خسارت به اتحادیه اروپا وارد خواهد کرد که نوعی "خودکشی اقتصادی" است.

 این اقتصاددان روس در گفتگویی با شبکه تلویزیونی آر تیRT روسیه گفت: " اگر آمریکایی‌ها بکوشند همان الگویی را که درباره ایران پیاده کردند درباره روسیه به اجرا در آورند- یعنی انزوای کشور در سیستم مالی جهانی در بخش هایی که از دلار و یورو استفاده می شود- خسارت اتحادیه اروپا بر اساس برآوردها بالغ بر هزار میلیارد یورو خواهد بود." 

سرگئی گلازیف افزود آلمان نیز با این خطر مواجه است که 200 میلیون یورو زیان ببیند.

وی تاکید کرد: " به اوکراین نیز که غربی ها مدعی دفاع از منافع آن هستند زیان وارد خواهد شد همین طور به کشورهای حوزه بالتیک که تهاجمی ترین موضع را اتخاذ کرده اند." 

به این ترتیب کشورهای لتونی، لیتوانی و استونی نیز ممکن است با توجه به میزان تولید ناخالص داخلی هر کشور خسارت ببینند.

گلازیف افزود: " این بدین معناست که مجازات ها خودکشی اقتصادی برای اروپا خواهد بود." 

روسیه و کریمه هجدهم مارس پیمانی را برای پیوستن این منطقه از خاک اوکراین  به فدراسیون روسیه امضا کردند.

مقامات جدید کیف الحاق کریمه را به روسیه محکوم کردند. بعد از این اقدام روسیه، آمریکا و اتحادیه اروپا مجازات هایی را بر ضد شماری از چهره های سیاسی روسیه اعمال کردند.

هفت کشور صنعتی جهان موسوم به گروه هفت نیز تهدید کردند در صورت بالاگیری تنش در اوکراین مجازات هایی را بر ضد بخش هایی از اقتصاد روسیه اعمال  خواهند کرد.

اولی رهن معاون کمیسیون اروپا با این حال تاکید کرده است اتحادیه اروپا باید در صورتی که اوضاع اوکراین بدتر نشد از اعمال مجازات های اقتصادی بر ضد روسیه خودداری کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار