راه هاي گسترش صنعت تولیدگل دركشور و ايجاد پایانه‌های صادرات گل و گیاه در برنامه" اقتصاد كشاورزي و توسعه " سه شنبه 26 فروردين ماه بررسي مي شود.

به گزارش  حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي راديو اقتصاد ، ايران به لحاظ توليد گل در جهان رتبه هفدهم اما در عرصه ي صادرات رتبه 107 را به خود اختصاص داده است.

در برنامه " اقتصاد، كشاورزي و توسعه " روز سه شنبه 26 فروردين ماه " پرويز پروين مهر" يكي از توليدكنندگان بنفشه آفريقايي در خصوص راه هاي تجاري كردن صنعت گل در كشور مطالبي را بيان مي كند.

بايد در نظر داشت كه ايران كشوري چهارفصل و برخوردار از تنوع آب و هوايي و اقليمي است به لحاظ تنوع شاخه هاي گل در جهان بي نظير است و در عين حال با داشتن تنوع آب و هوايي و اقليم چهار فصل در نقاط مختلف و با توليد بيش از يك ميليارد شاخه گل در سال، مي تواند مديريت صادرات انواع گل و گياهان زينتي در منطقه و برخي بازارهاي جهاني را در دست بگيرد.

جهش صادرات غيرنفتي در برنامه‌هاي پنج‌ ساله توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي كشور از اولويت برخوردار است، در برنامه " اقتصاد كشاورزي و توسعه " تحقق اين امر با توجه به اينكه نه تنها به باروري استعدادهاي اقتصادي كشور و رشد توليد ملي كمك به‌سزايي دارد، بلكه در رفع مهم‌ترين معضل و دغدغه اقتصادي يعني بيكاري موثر خواهد بود مورد بررسي قرار مي گيرد.

اقتصاد كشاورزي و توسعه به همت گروه اقتصاد و كشاورزي سه شنبه 26فروردين ماه ساعت 15 به مدت 30 دقيقه از شبكه راديويي اقتصاد برروي موج اف ام رديف 98 مگاهرتز پخش مي‌شود.


انتهای پیام


برچسب ها: رادیو ، اقتصاد ، اقلیم ، برنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار