سري دوم مجموعه «سكه» با تاكيد بر اقتصاد در "شبكه سه" سيما توليد مي‌شود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از رسانه ملی؛ «شيرين تركمندي» نويسنده، تهيه‌كننده و كارگردان مجموعه «سكه» از توليد سري دوم مجموعه مستند «سكه» خبر داد و تفاوت‌هاي اين سري از برنامه را باسري اول آن برشمرد . 

وي گفت: تاكنون 4 قسمت از سري جديد اين برنامه را شروع كرده‌ايم كه به ترتيب عشق ما، در خانه، دستم بگرفت، بالاخره چي بخونم نام دارد . 

وي ادامه داد: در هريك از قسمت‌هاي اين برنامه بر بخش خاصي از اقتصاد تاكيد مي‌شود. براي مثال در برنامه بالاخره چي بخونم دغدغه‌هاي جوانان براي انتخاب رشته موضوع اصلي است و در عشق ما به ارتباط سلامت با توسعه اقتصادي مي‌پردازيم.

 همچنين در برنامه‌اي موضوع خلاقيت را مطرح كرده‌ايم و اين كه آيا واقعا خلاقيت براي پيشرفت كافي است؟! 

وي با اشاره به اين كه در هر برنامه يك يا دو سوژه حضور مي‌يابند، افزود: سعي كرده‌ايم در هر قسمت از برنامه از كساني كه در زمينه اقتصاد صاحب نظرند يا در حوزه هاي مرتبط با آن تخصص دارند، كمك بگيريم. بنابراين از اساتيد روانشناسي، مديريت، اقتصاد، جامعه شناسي و... در برنامه كمك گرفتيم. همچنين از خود جوان ها در ساخت برنامه كمك گرفتيم. مجري و گزارشگري در اين سري نداشتيم تا فرصت بيشتري در اختيار خود سوژه ها قرار بگيرد. خود من هم شايد تنها يك يا دو جا از برنامه به مدت 10 ثانيه صحبت كرده باشم.

 وي اضافه كرد: همچنين گفته‌هاي كارشناسان در اين برنامه گاهي با هم تناقض دارد و شاهد نظرات متنوعي در اين برنامه هستيم كه نخواسته‌ايم به آن ها جهت خاصي بدهيم و در نهايت به نتيجه مشخصي هم برسيم. بلكه نتيجه گيري را بر عهده مخاطبان گذاشته‌ايم.

 وي با توضيح درباره محتواي اصلي اين برنامه اضافه كرد: در سكه سبك زندگي در حوزه اقتصاد مطرح مي شود. به رفتارشناسي مردم به ويژه جوانان در اين حوزه مي پردازيم. رفتارهايي اقتصادي كه نتايج منفي و مثبتي را هم در پي دارد.

 در اين كار ابتدا محورهايي تعريف مي كنيم كه مشكلات و دغدغه هاي اقتصادي روز و قشر جوان هستند و بعد از آن به سراغ مصداق هاي آن در جامعه مي رويم.

 «سكه» كاري از گروه دانش و اقتصاد شبكه سه سيمااست كه در سري اول خود رفتارهاي غلط اقتصادي را مورد نقد قرار مي داد و آموزش مفاهيم اقتصادي را به زبان ساده و قابل فهم در بر مي گرفت. اين برنامه در سري دوم خود كه در 13 قسمت 25 دقيقه اي مراحل توليد خود را پشت سر مي گذارد، با استفاده از نظرات و ديدگاه هاي جوانان و بر اساس مصاديقي از زندگي روزمره آنان به آسيب شناسي رفتارهاي اقتصادي مردم و تاثيرات منفي و مثبتي مي پردازد كه در پي دارد.

 برخي ديگر از عوامل و دست اندركاران اين برنامه تلويزيوني نيز عبارتند از: گروه تحقيق و پژوهش: شيرين تركمندي، شهرام تركمندي و پروانه جعفرخاني، مشاور هنري: مصطفي ربيعي، تدوين: مجيد علي آتشي، تصويربردار: ايوب احمدي و...


انتهای پیام/

برچسب ها: شبکه ، سیما ، سکه ، برنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.