پژوهشگران پژوهشکده برق و فناوری اطلاعات برای نخستین بار در کشور موفق به ساخت آزمایشگاه مرجع فتوولتائیک ایجاد و بستر آزمون تست‌های الکتریکی پانلهای خورشیدی شدند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، با توجه به گسترش استفاده از پانل‌های خورشیدی در دنیا، نیاز به وجود مرکز تست پانل‌های خورشیدی و انجام آزمون‌های مختلف بر روی آن‌ها ضروری به نظر می‌رسد و البته مهترین استاندارد در زمینه تست پانل‌های خورشیدی استاندارد بین‌المللی IEC ۶۱۲۱۵ است که به همراه تعدادی استاندارد تکمیلی کلیه آزمون‌های مورد نیاز برای تأیید پانل‌های خورشیدی ارائه می‌شود.

بنابراین گزارش، با توجه به گستره زیاد تست‌های مربوط به پانل‌های خورشیدی در استاندارد بین‌المللی IEC ۶۱۲۱۵ که از جمله تست‌های عیب یابی، الکتریکی، تابشی، محیطی، مکانیکی و تست‌های ویژه سلول‌های لایه نازک و کاربردهای فضایی می‌باشد.

بنابراین گزارش، معاینه ظاهری ماژول، تعیین توان حداکثر قبل و بعد از آزمایشات مختلف محیطی، تعیین میزان عایقی بین قطعات حامل جریان در داخل پانل با محیط بیرون، تعیین ضرایب حرارتی جریان، ولتاژ و پیک توان ناشی از اندازه‌گیری در ماژول، تعیین دمای علمکرد نامی سلول، تأثیر باربر کارآیی ماژول در شرایط دمایی استاندارد از جمله آزمون‌های عیب یابی و الکتریکی پانل‌های خورشیدی است که بر روی این آزمایشگاه انجام شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار