گزیده‌ای از اخبار فضای مجازی روز،

اعتراض با سر خانم مرکل!/کاهش 130 هزار دلاری درآمد اوباما در سال 2013 /زنان بوکسور افغان/مسافرت یک مدیر دولتی با سگ خانگی‌اش!

اعتراض با سر خانم مرکل، کاهش 130 هزار دلاری درآمد اوباما در سال 2013 ، زنان بوکسور افغان، مسافرت یک مدیر دولتی با سگ خانگی‌اش! و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري 24 فروردین است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 92 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

احمدی‌نژاد در کمپین یا نقی(ع)

"طرح جهانی لبیک یا امام علی‌النقی علیه‌السلام" از طریق پیامک و شبکه‌های اجتماعی در روزهای آغازین سال فعالیت خود را را آغاز کرد. متن پیام این بود: طرح جهانی لبیک یا امام علی‌النقی علیه‌السلام، قدمی کوچک نذر امام پاکی‌ها. خیلی زود این طرح مبارک جای خود را در میان هیئتی‌ها، از سخنران و مداح گرفته تا بازیگر و فوتبالیست و هرکسی که ارادتی به ساحت مقدس حضرت امام علی‌النقی علیه‌السلام باز کرد.

به گزارش شیرازه، بسیاری از چهره‌های فرهنگی مذهبی نیز چون آحاد محبین خاندان عترت (ع) به این طرح پیوسته‌اند. " محمود احمدی‌نژاد" رئیس‌جمهور پیشین کشورمان نیز از جمله چهره‌هایی است که به این طرح پیوسته‌است.




همسر ایرانی ریچارد فرای: او جاسوس بود، البته ضد نازی‌ها


ایسنا نوشت: "عدن نبی"، همسر ایرانی‌آسوری "ریچارد فرای"، در واکنش به این که گفته شده همسرش جاسوس سیا بوده جوابیه‌ای منتشر کرده و گفته که شوهرش هیچ‌گاه از سیا، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، پول نگرفته است. وی در عین حال یادآوری کرده که فعالیت‌های "جاسوسی" فرای محدود به جنگ جهانی دوم و علیه آلمان نازی بوده است؛ موضوعی که پنهان نبوده و در نوشته‌های خود ریچارد فرای آمده است.



"احمد سالک"، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه در تذکری خطاب به رئیس‌جمهور اظهار کرد: از رئیس جمهور و مسئولین می‌خواهم اجازه دفن جنازه منحوس ریچارد فرای جاسوس سیا و آمریکا را در کنار پپ پلید و دلال عتیقه جات و مشاور فرح پهلوی ندهد چرا که مردم اصفهان این ننگ را تحمل نخواهند کرد و در این صورت زاینده رود تبدیل به مرده رود می‌شود.

اعتراض با سر خانم مرکل!

جام به نقل از دیلی تلگراف (Telegraph) نوشت: فعالان حامی محیط زیست، قبل از تظاهرات علیه اصلاحات قانون منابع انرژی تجدیدپذیر در برلین، در حال حمل مجسمه‌ای بزرگ از سر "آنگلا مرکل"، صدراعظم آلمان هستند.




کاهش 130 هزار دلاری درآمد اوباما در سال 2013

انتشار اظهار نامه مالیاتی "باراک اوباما" رییس جمهوری آمریکا نشان می‌دهد او در سال 2013، بیش از 21 درصد کاهش در آمد داشته است. کاخ سفید روز شنبه اظهار نامه مالیاتی اوباما در سال 2013 را منتشر کرد. بر اساس این اظهارنامه، درآمد رییس جمهور آمریکا در سال 2013 در مقایسه با سال 2012 بیش از 130 هزار دلار کاهش داشته است.

به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان، دلیل این افت در آمدی، کاهش فروش کتاب‌های اوباما از جمله کتاب "جسارت و امید" که در سال‌های گذشته  فروش بالایی داشته‌اند اما در سال 2013 آمار فروش آنها کاهش داشته، بوده است. در آمد اوباما در سال گذشته میلادی 481 هزار و 98 دلار اعلام شده است در حالی که در آمد اوباما در سال 2012 رقمی بیش از 608 هزار دلار بوده است.

حقوق سالانه رییس جمهور آمریکا 400 هزار دلار است و این رقم در سال 2012 و 2013 یکسان بوده است. اوباما و همسرش میشل در اظهار نامه مالیاتی مشترک خود اعلام کرده اند که در سال 2013 بیش از 59250 دلار به 32 سازمان خیریه کمک کرده اند. آنها همچنین در ایالت " ایلینویز" که سکونت گاه و محل شغلی سابقشان بوده است بیش از 23 هزار دلار مالیات به دولت ایالتی پرداخت کرده‌اند.


هنرمند فرانسوی: به جایی رسید‌ه‌ایم که باید از پیامبر(ص) به دلیل اشتباه در ترویج دین عذرخواهی کنیم

خبرگزاری ایکنا نوشت: به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی mosaiquefm""، "کریستین بل" کارگردان و خواننده فرانسوی‌تبار که سیزده سال پیش از مسیحیت به اسلام گروید، در گفت‌وگو با رادیو تونس عنوان کرد: آلبوم موسیقی "مرا ببخش یا محمد(ص)" شامل آهنگ‌های مذهبی در رابطه با وضع جهان اسلام در عصر حاضر و مشکلاتی است که مسلمانان با آن مواجه هستند.



وی افزود: متاسفانه به مرحله‌ای رسید‌ه‌ایم که باید از پیامبر(ص) به دلیل اشتباهاتی که در ترویج دین اسلام مرتکب شده‌ایم عذرخواهی و سعی کنیم مسیر صحیح برای انجام تعالیم دینی را دوباره بسازیم. زمانی که خانواده‌ام از گرویدن من به اسلام مطلع شدند آن‌ چنان برخورد نامناسبی با من داشتند که مجبور به ترک فرانسه شدم؛ مادرم از روی عصبانیت حتی به تلفن‌های من نیز پاسخ نداد.

این تازه‌مسلمان فرانسوی که تا سال پیش در سوریه زندگی می‌کرد، با اشاره به اینکه مجبور به ترک این کشور و اقامت در تونس شده است، تاکید کرد: طی سیزده سال که اسلام را انتخاب کرده‌ام همواره در تلاش بودم تا مسیر صحیحی را که مدنظر حضرت محمد(ص) بود ادامه دهم ولی با تاسف باید بگویم که هنوز نتوانسته‌ام این مسیر را پیدا کنم و جهان اسلام به‌ گونه‌ای دچار دگرگونی شده است که نمی‌توان به صورت مناسب و درست راه را پیدا کرد. برای همین باید از پیامبر اسلام(ص) به دلیل این اشتباهات مسلمانان عذر خواست.


زنان بوکسور افغان



پارسینه نوشت: زنان ورزشکار افغانی را درحین تمرین بوکس در استادیوم کابل ببینید.






مسافرت یک مدیر دولتی با سگ خانگی‌اش!


به گزارش انقلاب نیوز، سبک زندگی و رفتارهای اجتماعی مدیران دولتی به عنوان اشخاصی که علاوه بر وظایف فردی خود باید نسبت به مسائل اجتماعی نیز پاسخگو باشند همیشه مورد توجه و دقت مردم بوده است که همین امر همواره موجب رعایت موازین اخلاقی، شرعی و قانونی از سوی مدیران دولتی به عنوان خدمت گزاران مردم گردیده است. در همین خصوص با خبر شدیم که یکی از مدیران دولتی تازه منصوب شده صنعت دخانیات که در ایام تعطیلات نوروز برای استراحت به همراه خانواده به منازل ویلایی این سازمان در یزد و بندرعباس مسافرت می‌کند، رفتارهایی غیرمتعارف و به دور از شان یک مدیر دولتی توسط وی و خانواده‌اش صورت می‌پذیرد که این امر موجب تعجب و ناراحتی مجاورین حاضر در آن محیط می گردد.



همراه داشتن و زندگی کردن با سگ خانگی و پوشش بدور از شان خانواده یک مدیر دولتی در مدت اقامت این فرد در خانه‌های سازمانی از جمله این رفتارهای غیراخلاقی بود که با تعجب بسیاری از همکاران این شخص روبرو می‌گردد. لازم به ذکر است که این خبر فقط از باب لزوم امر به معروف و نهی از منکر می‌باشد و قاطبه مدیران صنعت دخانیات کشور را مدیران متعهد و ارزشی تشکیل می‌دهند و مورد فوق‌الذکر جزء مدیران تازه منصوب شده می‌باشد که پبش‌تر در سازمان دیگری مشغول به فعالیت بوده است.
 

دردسر گریه کردن در فضا


این فضانورد که در فیلمش در حال گریه کردن است، نشان می‌دهد که اشک‌های چشم او پس از جاری شدن از چشم‌هایش تغییر حجم می‌دهد و حجیم‌تر می‌شود به گونه‌ای که اشک‌ها حالت خاصی دارند.






افشاگری دختر و همسر شاه عربستان


صراط به نقل از العالم نوشت: دختران زندانی پادشاه عربستان سعودی یک هفته پس از مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی انگلیسی که از طریق شبکه‌های اجتماعی صورت گرفت، این بار در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی عرب زبان مصاحبه و حکومت آل‌سعود را رسوا کردند. در این مصاحبه علاوه بر دو دختر شاه عربستان، "امیره العنود الفایز"، همسر سابق عبدالله بن عبدالعزیز، شاه عربستان نیز شرکت داشت. الفایز تابعیت اردنی دارد و پس از متارکه در سال ۲۰۰۳ میلادی به عنوان پناهنده سیاسی در لندن زندگی می‌کند اما ۴ دخترش به نام های سحر، جواهر، مها و هلا در عربستان در حصر خانگی به سر می برند.



سحر و جواهر که پیش تر نیز پیام تصویری خود را با استفاده از برنامه اسکایپ به یک شبکه تلویزیونی انگلیسی ارسال کرده بودند، این بار با شرکت در مصاحبه‌ای در شبکه عربی زبان "الحره" به تشریح شرایط اقامت اجباری خود در یکی از قصرهای پدرشان در شهر جده پرداختند .آنها گفتند خود و دو خواهر دیگرشان ۱۳ سال است که در حصر خانگی به سر می‌برند و بیش از سه سال است که خواهر سوم خود "هلا" را که در یک کاخ در نزدیکی آنها محبوس است، ندیده‌اند.

آنها همچنین خاطرنشان کردند که مکان حصر خواهر چهارم به نام "مها" نیز هنوز نامعلوم است. سحر و جواهر همچنین فاش کردند که ۲۵ روز است از آب و غذا محروم شده‌اند و فقط غذای کنسرو شده و تاریخ گذشته در دسترس آنهاست و آب دریا را برای آشامیدن تقطیر می‌کنند. آنها همچنین "متعب بن عبدالله" برادرشان و نیز "عبدالعزیز بن عبدالله" پدرشان را مسوول زندگی مشقت بار خود دانستند. مادر این ۴ دختر از جامعه جهانی خواست به آزادی دخترانش کمک کنند تا آنها بتوانند با خروج از کشور و سفر به انگلیس، تحت درمان قرار گیرند.


متهم 9 ماهه شیرخواره!!

دادگاه پاکستان اتهام نوزاد 9 ماهه به قتل نافرجام را پس گرفت. این نوزاد به همراه 12 نفر از اعضای خانواده‌اش به قتل نافرجام متهم شده و به دادگاه احضار شده بود. "محمدموسی خان" برای بار دوم به اتهام قتل، تهدید پلیس و دخالت در امور دولتی به دادگاهی در لاهور احضار شد.

شرق نوشت: فرمانده‌های پلیس پاکستان با مورد شماتت قرار دادن احضار این نوزاد به دادگاه اعلام کردند که دستور برخورد با پلیسِ مسئول رسیدگی به این پرونده پیش‌تر صادر شده است. این نوزاد به رغم سن پایین خود یکی از 30 نفری بود که به اتهام اقدام به قتل نافرجام یک افسر پلیس در جریان درگیری بر سر خدمات گاز و برق مورد اتهام قرار گرفته بود.






مزار حضرت امّ‌البنین(س) در قبرستان بقیع



پارسینه/ روزی که شریعتمداری از مرجعیت خلع شد





اعلامیه‌های بی‌شرمانه صهیونیست‌ها اطراف مسجدالاقصی


صهیونیستها در اقدامی بی‌شرمانه با نصب اعلامیه‌هایی اطراف مسجد الاقصی، خواستار تخلیه این مکان مقدس برای انجام مراسم خود شدند. روی این اعلامیه‌ها به زبان عبری نوشته شده است که این مسجد باید تا تاریخ 2014/04/13 تا ساعت 7 بعد از ظهر تخلیه شود. به گزارش العالم، در این اعلامیه‌ها تأکید شده است که دلیل این کار، ساختن معبد و آماده کردن آن جهت قربانی در روز بعد است.
 
به گزارش جام به نقل از سایت مرکز اطلاع رسانی فلسطین نوشت: پلیس رژیم صهیونیستی از ترس بروز درگیری این اعلامیه‌ها را برداشت. بر اساس این گزارش، توزیع و نصب این اعلامیه‌های توهین‌آمیز، از سوی گروه‌های صهیونیستی به هدف تحریک فلسطینی‌ها است؛ و این گروه ها قصد دارد از فردا دوشنبه، با آغاز یکی از اعیاد خود به صورت گسترده به مسجد الاقصی یورش ببرند.
 

تانک دست‌ساز یک جوان چینی




عصر ایران
منتشر کرد، مراسم تدفین یک کودک 4 ساله انگلیسی در همشایر که در اثر تومور مغزی درگذشته است. خانواده این کودک به دلیل علاقه او به فیلم " جنگ ستارگان" در مراسم تدفین او کاراکتری شبیه قهرمان این فیلم را در مراسم شرکت دادند



پلیس ضد شورش اوکراین در مقابل ساختمان دادستانی شهر دونتسک در شرق اوکراین در مقابل معترضان طرفدار روسیه گارد بسته است




13 جمادي الثاني روز مادران شهدا

13 جمادي الثاني سالروز وفات حضرت ام‌البنين (س) و روز تکريم مادران و همسران شهدا نام‌گذاری شده است.






خشم آمریکا از اعلام بی‌طرفی اسرائیل در موضوع اوکراین


مقامات کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا به دلیل عدم حمایت رژیم صهیونیستی از این کشور در خصوص موضوع اوکراین و حمله روسیه به شبه‌جزیره کریمه به شدت ناراحتی خود را ابراز کردند. مقامات آمریکایی اعلام کردند اسرائیل با این اقدام آمریکا و روسیه را در یک سطح قرار داده است.

به گزارش تسنیم به نقل از هاآرتص نوشت: یکی از مقامات آمریکایی اعلام کرد علت ناراحتی واشنگتن از اسرائیل عدم حضور نماینده این رژیم در رای‌گیری مجمع عمومی سازمان ملل و تصویب قطعنامه علیه روسیه در دو هفته گذشته بوده است و ما درباره اوکراین نه تنها با شرکای خود در سراسر دنیا مشورت کرده‌ایم بلکه از تمام کشورها انتظار داریم که از تمامیت ارضی اوکراین در سازمان ملل حمایت کنند. یک مقام اسرائیلی نیز اعلام کرد عدم حضور اسرائیل در رای‌گیری مجمع عمومی سازمان ملل برای آمریکا اقدامی بسیار غیرمنتظره بوده است. به اعتقاد وی هرچند آمریکایی‌ها این اقدام اسرائیل را نوعی ناسپاسی می‌دانند کرملین و رسانه‌های روسی آن را نشانه حمایت این رژیم از روسیه یا دست‌کم مخالفت روسیه با حمله به اوکراین تلقی کرده‌اند.

اسرائیل نیز در توجیه عدم حضور خود در جلسه رای‌گیری سازمان ملل اعتصاب گسترده کارمندان سفارت‌خانه‌های خود را علت اصلی آن اعلام کرده است. اما موضوع تنها به اینجا ختم نشد و "بنیامین نتانیاهو"، نخست‌وزیر و "آویدگور لیبرمن"، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در اظهارات خود بر بی‌طرفی اسرائیل در موضوع اوکراین تاکید کردند. لیبرمن دراین باره گفت که " ما روابط خوبی با آمریکا و روسیه داریم و تجربه بسیار مثبتی با هردو طرف داشته‌ایم.

یک مقام رژیم صهیونیستی با اعلام اینکه اسرائیل قصد ندارد در مسائلی که به طور مستقیم برایش اهمیت ندارد با روسیه دچار چالش شود گفت: " توانایی روسیه در آسیب‌رسانی در موضوعات مهم برای ما مانند ایران، سوریه بسیار زیاد است."

سوپر سیسی، بازی جدید کودکان مصری

وزیر دفاع و کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری مصر قهرمان اصلی یک بازی جدید کامپیوتری است که به تازگی در مصر ساخته و پخش شده است. در این بازی که "سوپر سیسی، عقاب پرنده" نام دارد، "عبدالفتاح السیسی"، وزیر دفاع مصر به عنوان قهرمان بازی به نمایش در آمده که با انجام کارهای خارق‌العاده و هدایت یک هواپیما مراحل مختلف بازی را پشت سر می‌گذارد و با عبور از موانع به هدفش می‌رسد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری الاهرام انگلیسی، در این بازی اندرویدی که با حجم حدود 10 مگابایت ارائه شده است، شخصیت سیسی لباسی نظامی بر تن دارد. این بازی که توسط شرکت Gamesawy تولید شده است، از طریق پایگاه‌هایی نظیر گوگل پلی قابل بارگذاری است.
 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حامداسعدی
۰۲:۰۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۳
حرکت نسنجیده آن مدیر نوظهور دولتی میبایست توسط نهادهای نظارتی رصد وپیگیری شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۲۴ فروردين ۱۳۹۳
این فرد سگباز را چه کسی بکار گمارده است باید مقامات مسئول سریعا نامبرده را اخراج کنند تا فضاحت بیشتر ببار نیاورد واز مسولی که نامبرده را بکار گمارده بازخواست شود
Iran (Islamic Republic of)
یک معلول جسمی حرکتی از ملایر
۱۸:۱۳ ۲۴ فروردين ۱۳۹۳
یکی از سر خوشی سگ باز می شود و با پول بیت المال به عیش و نوش می پردازد و یک معلول جسمی عاجز از تهیه یک وسیله نقلیه جهت ایاب و ذهاب برای امور زندگی روز مره خود شاید هم من زیاده خواهم حتی تهیه یک ویلچرامری رویائی است راستی چرا ...
آخرین اخبار