زنان کماندوی فلسطینی، دلیل تاخیرهای مدوام و غیرعادی سفر "نوازشریف" به ایران چیست؟، یک رئیس جمهور در لیست ترور القاعده و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري 18 فروردین است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 92 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

حمله هکری به وب‌سایت وزارتخانه‌های رژیم صهیونیستی

حمله هکرهای ناشناس به صدها وبسایت رژیم صهیونیستی بخشی از عملیات گروه‌های هکری علیه رژیم اشغالگر قدس به شمار می‌رود و براساس این گزارش یک گروه هکری موسوم به "اوپ اسرائیل" با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، امروز 7 آوریل از همه خواهران و برادران خود می‌خواهیم تا با هر ابزار و وسیله‌ای به وبسایت‌های اسرائیلی و شبکه‌های سایبری این رژیم حمله کنند. این حرکت اقدامی اعتراض‌آمیز ضد سیاست‌های اسرائیل از جمله سیاست‌های این رژیم ضد فلسطین است.

به گزارش تسنیم به نقل از راشا تودی، در این بیانیه آمده است که ادامه حملات و تجاوزات رژیم صهیونیستی ضد مردم غزه و اقدامات تروریستی نظامیان صهیونیستی و محاصره مردم فلسطین که در انتظار کمک‌های دارویی و پزشکی جان خود را از دست می‌دهند، دیگر قابل تحمل نخواهد بود. ما اقدامات خود را تا آزادی کامل فلسطین متوقف نخواهیم کرد.

در ماه گذشته نیز هکرهای ناشناس به وبسایت‌های وزارت کشاورزی و توسعه شهری رژیم صهیونیستی حمله کردند. نخستین حمله هکری موسوم به "اوپ اسرائیل" در نوامبر 2012 میلادی در جریان تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه صورت گرفت. در جریان این حملات بیش از 700 وبسایت اسرائیلی از جمله وبسایت وزارت خارجه و دفتر رئیس رژیم صهیونیستی از کار افتاد. گروه‌های هکری پس از این حمله سایبری اطلاعات شخصی مربوط به 5 هزار مقام اسرائیلی را فاش کردند.

آسانژ: روسیه کریمه را به خاک خود الحاق کرد و آمریکا تمام جهان را

"جولیان آسانژ"، بنیانگذار ویکی‌لیکس که از سال 2012 تاکنون در سفارت اکوادور در لندن پناهنده است، در یک کنفرانس اظهار داشت که کشورها باید زیرساخت‌های مستقل اینترنت راه‌اندازی کنند تا توانایی مقابله با کنترل ارتباطات خود توسط آمریکا را داشته باشند.



به گزارش ایسنا به نقل از صدای روسیه،‌ وی در کنفرانس "ورلد هاستینگ دی" که هر ساله به موضوعات امنیتی و جاسوسی جهانی اختصاص داده می‌شود، تصریح کرد: این موضوع تا حدی با حاکمیت ملی هر کشور مرتبط است و اگر روسیه کریمه را به خود الحاق کرد، اتحاد جاسوسی پنج چشم به ویژه آمریکا با الحاق سیستم‌های کامپیوتری و ارتباطی جهان به خود، همه جهان را در تصرف دارد.

وی در خصوص افشاگری‌های ادوارد اسنودن، کارمند سابق ‌آژانس امنیت ملی آمریکا در خصوص جاسوسی‌های این آژانس و "جی سی اچ کیو" انگلیس نیز گفت که این افشاگری‌ها موج جدیدی از مقاومت در مقابل کنترل آمریکا به وجود آورده و باعث شدند که نیروهای ژئوپولوتیکی در اروپا جابجا شوند و پس از ‌آن آلمان خود را رهبر جدید اروپا معرفی کرد. ما نیز باید از این فرصت استفاده کنیم تا اروپا را از بزرگترین سیستم جاسوسی جهان که اتحاد آمریکا و ناتو است، نجات دهیم.

واکنش ناخوشایند مقام عالی سنا به لبخندهای محمد جواد ظریف

سایت خبری سی ان اس نیوز، فیلمی از سخنرانی "رابرت منندز" رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا بر روی خروجی خود گذاشت که در این فیلم این مقام عالی رتبه مجلس سنا در جملاتی به حضار در جلسه گفت: درست است که ایران در تمامی جلسات مذاکرات هسته‌ای خنده‌رو است و همیشه می‌خندد اما در واقع ایران در پشت جلسه توطئه‌هایی را انجام می‌دهد و به دنبال فریفتن طرف‌های مذاکره کننده در مذاکرات می‌باشد.
 


به گزارش جام، این سخن مقام ارشد مجلس سنا نشان دهنده آن است که همچنان غرب به توافقات ایران در زمینه هسته‌ای پایبند نبوده و همچنان امکان اعمال تحریم علیه ایران وجود دارد.

احمد خمینی در حال خلبانی

"احمد خمینی" این عكس را در اینستاگرام خود با این مضمون منتشر كرده است: در ارتفاع ٨٠٠٠ مترى از زمین و در دماى -٥٦ درجه سانتیگراد



شبکه‌هاي ماهواره‌اي شيعي وابسته به کيست؟


شايد بتوان گفت تا چند سال پيش حتي يک شبکه ماهواره‌اي شيعي در جهان وجود نداشت، اما اکنون و با گذشت چند سال، تعداد قابل توجهي شبکه ماهواره‌اي در جهان وجود دارد که به شيعيان تعلق دارد. برخي از اين شبکه‌ها از سوي برخي از روحانيون، علما و مراجع تقليد حمايت و پشتيباني مي‌شوند و برخي ديگر نيز به گروه‌ها و جناح‌هاي سياسي شيعي تعلق دارد.

به گزارش شيعه آنلاين، پس از انجام بررسي اجمالي، به اطلاعات مختصري در مورد اين شبکه‌هاي ماهواره‌اي و جهتي که آنان را مورد حمايت قرار مي دهند دست يافتيم که به شرح ذيل هستند: شبکه ماهواره‌اي وابسته به روحانيون، علما و مراجع تقليد،

• شبکه ماهواره‌اي "النعيم" حضرت آيت‌الله شيخ "محمد اليعقوبي" *شبکه ماهواره‌اي "ولايت" وابسته به آيت‌الله دکتر حسيني قزويني • شبکه ماهواره‌اي "السلام" وابسته به حضرت آيت‌الله سيد "حسين الصدر"• شبکه ماهواره‌اي "المعارف" وابسته به حجةالإسلام شيخ "حبيب الکاظمي" *شبکه ماهواره‌اي "اهل البيت" وابسته به حضرت آيت‌الله سيد "هادي مدرسي"

• شبکه ماهواره‌اي "الحجة" وابسته به حضرت آيتالله سيد "محمد تقي مدرسي" ‌ *شبکه ماهواره‌اي "اهل بيت" وابسته به روحاني شيعه افراطي، شيخ الله ياري  • شبکه ماهواره‌اي "فدک" وابسته به روحاني شيعه افراطي، شيخ "ياسر الحبيب" *شبکه ماهواره‌اي "المصطفي" وابسته به فردي ناشناس بنام "عبدالحميد النجدي"

• شبکه ماهواره‌اي "المودة" وابسته به يک فرد ناشناس بنام الشيخ عبد الحليم الغزي • شبکه ماهواره‌اي "ثقلين" وابسته به مجمع جهاني اهل بيت – جمهوري اسلامي ايران• شبکه ماهواره‌اي "سلام 1" وابسته به حجة الإسلام هدايتي (نزديک به حضرت آيت الله سيد صادق شيرازي( *شبکه ماهواره‌اي "هدهد" (حوزه فعاليت: کودکان) وابسته به سيد "جواد شهرستاني" داماد حضرت آيت‌الله سيد "علي سيستاني"

• شبکه ماهواره‌اي "ثامن" وابسته به شيخ "حامدرضا معاونيان" درگذشته مورد حمايت حضرت آيت‌الله شيخ "حسين وحيدخراساني" بود • شبکه ماهواره‌اي "هادي 1 و 2 و 3 و 4" و شبکه "دعا" وابسته به سيد "محمدباقر مصباح" نماينده حضرت آيت الله سيستاني در مشهد• شبکه ماهواره‌اي "الأنوار 1 و 2"، "أنوار الحسين"، "امام حسين 1 و 2 و 3"، "الزهراء"، "المهدي"، "امام صادق"، "حضرت خديجه"، "مرجعيت"، "أبا الفضل العباس"، "ظهور"، "امام زمان"، "العقيلة"، "سلام 2" و بقيع وابسته به حضرت آيت الله سيد "صادق شيرازي"

آیا شرعاً و قانوناً حقوق زن جزء درآمد سرپرست خانوار است؟
 
احتساب حقوق زن به مجموع درآمدها در حالی است که در شرع مقدس و قوانین حقوقی و قضائی کشور آمده است که درآمد زن متعلق به خودش می‌باشد و شوهر نمي‌تواند به حقوق زنش چشم داشتي داشته باشد. حال این سوال مطرح می‌گردد که دولت محترم بر اساس کدام یک از موازین شرعی و قانونی حقوق همسر را متعلق به درآمد شوهر[سرپرست خانوار] محاسبه می‌کند و آن را جزء درآمد خانوار می‌داند؟

به گزارش جهان به نقل از ۵۹۸، روز گذشته "نرگس نجفی" مدیر دفتر امور بانک سازمان هدفمندی یارانه‌ها درخصوص معیارهای مشمولان دریافت یارانه بیان داشت: پرداخت یارانه بر اساس مجموع درآمد خانوار خواهد بود و مجموع درآمد اعضای خانوار، مجموع درآمد شغل اول و دوم، سود دریافتی سپرده های بانکی و درآمد از محل خانه ای که اجاره داده می شود، جزو درآمد ماهیانه افراد در اعلام درآمد محاسبه می‌شود.

همچنین در استفتائات همه مراجع معظم دربارة مسائل مستحدثه این چنین بیان شده است: در مورد زناني كه مشغول كار هستند، اگر با اجازه‌‌ شوهر باشد شوهر در اين صورت نمي‌تواند كه در مورد حقوق زنش چشم داشتي داشته باشد چون مال خود زن است و مرد خودش به او اذن داده كه كار كند و مرد در مورد حقوق و درآمد او هيچ حقي ندارد و وظيفه‌ خود اوست كه مخارج خانواده را پرداخت نمايد مگر اينكه زن با رضايت خود مقداري از حقوق خود را براي كمك به هزينه‌ي زندگي مشترك به همسرش اختصاص دهد ولي اين امر براي زن واجب نيست.

یک رئیس جمهور در لیست ترور القاعده

منابع عالی‌رتبه در ریاست‌جمهوری یمن فاش کردند که اطلاعاتی به دست ریاست‌جمهوری این کشور رسیده که نشان می‌دهد القاعده در شبه‌جزیره عربستان برای ترور رئیس‌جمهوری یمن طرح‌ریزی می‌کند. منابعی در ریاست‌جمهوری یمن در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط اظهار کردند که این طرح با هدف ضربه زدن به سازش سیاسی در یمن و ناکام گذاشتن طرح شورای همکاری خلیج فارس و راهکار اجرایی آن و قطعنامه‌های شورای امنیت در این خصوص است.
 
به گزارش ايسنا، منابع اعلام کردند: قرار بود که "عبد ربه منصور هادی" رئیس‌جمهوری یمن از طریق یک عملیات انتحاری از سوی یکی از اعضای القاعده در صنعاء هدف قرار بگیرد. اعضایی از القاعده در اطراف خانه رئیس‌جمهور یمن دیده شدند که درصدد بودند وی و خانواده‌اش را هدف قرار دهند.

تکفیری‌های مصر از کجا می‌آیند؟

به گزارش دانا به نقل از العالم، "هانی عبداللطیف" سخنگوی رسمی وزارت کشور مصر اظهار داشت: نیروهای امنیتی مصر نوک پیکان مردم این کشور در مبارزه با تروریسم است.

خبرگزاری "الشرق الاوسط" مصر به نقل از عبداللطیف نوشت: نهادهای امنیتی مصر ضربه‌های موفقیت‌آمیزی را به تروریسم وارد کرده و تحرکات آن را کند کرده‌اند. اکنون فعالیت تروریست‌ها در مصر برای نهادهای امنیتی آشکارتر شده است؛ به صورتی ‌که عناصر گروه‌های تکفیری تروریست‌های بسیار خطرناکی هستند که قبلا در افغانستان، عراق و سوریه فعالیت کرده‌اند.

 سخنگوی رسمی وزارت کشور مصر تأکید کرد: این عناصر مسئول اصلی انفجار در ساختمانهای اداره امنیت "دقهلیه" و "قاهره" و ساختمان اطلاعات نظامی "اسماعیلیه" هستند.

چنی مسئول اصلی شکنجه در "سیا" بود

"نانسی پلوسی" رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به مصوبه سنای این کشور درباره آزادسازی اطلاعات محرمانه مربوط به شکنجه در سازمان سیا، "دیک چنی" معاون رئیس جمهور سابق آمریکا را عامل اصلی به کارگیری این اقدامات غیر انسانی دانست.



به گزارش مهر، وی در مصاحبه با سی ان ان با بیان اینکه در دوران ریاست جمهوری جرج دبلیو بوش، معاون وی "دیک چنی" نقش زیادی در روش‌های به کار رفته از سوی سازمان سیا در مبارزه با تروریسم داشت، افزود: در اصل بوش، چنی و سازمان سیا، آمریکا را در برابر خشونت‌ها و حملات تروریستی محافظت می‌کردند، اما روش‌هایی که از سوی آنها به کار می‌رفت جای سوال دارد.

دلیل این افشاگری‌ها درباره سیا و مقامات سابق آمریکا آن است که کمیته اطلاعات سنای آمریکا در هفته گذشته با غیرمحرمانه شدن بخشی از گزارش مفصل این کمیته درباره روش‌های بازجویی و اعتراف‌گیری سازمان سیا موافقت کرد. در این گزارش ۶۲۰۰ صفحه‌ای که تهیه آن از سال ۲۰۰۹ آغاز شده بود، برخی از روش‌های بازجویی و اعتراف‌گیری سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) بی‌رحمانه توصیف شده است.

نخواستیم بابا، اصلا یارانه نخواستیم!

ایسنا در مطلبی طنز نوشت: راستش را بخواهید برای اولین‌بار می‌خواهم در سایت رفاهی ثبت نام کنم ولی از خدا پنهان نیست از شما چه پنهان باشد که میزان دریافتی و درآمدم را نمی‌دانم. نه این‌که آدم متمولی هستم که ندانم چه پولی از کجا به حسابم ریخته می‌شود. این ندانستن از مایه‌داری نیست؛ از چیز دیگری است. ما از آن دسته مردم نیستیم که پول نشمرده توی جیبشان می‌گذارند و مشت‌مشت از توی گاوصندوق تراول برمی‌دارند. ما همیشه جیبمان را با حساب پر می‌کنیم. یعنی همیشه حساب آن‌چه را در جیبمان هست داریم و اغلب هم می‌دانیم که چقدر باید جیبمان باشد، ولی نیست.

حتما می‌دانید در فرم ثبت‌نام یارانه نقدی "فاز دوم"، باید میزان درآمد خود را مشخص کنیم و اگر اشتباه مشخص کنیم بعدا طبق قانون و طبق امضایی که کرده‌ایم پدرمان را درمی‌آورند و زندگیمان به را به نفع یارانه‌ها مصادره می‌کنند. گروه‌های درآمدی که باید یکی از آن‌ها را مشخص کنیم به این ترتیب است: "کمتر از ۶۰۰‌ هزار تومان، از ۶۰۰‌ هزار تومان تا یک‌ میلیون ‌تومان، از یک تا دو میلیون‌ تومان، از دو تا دو و نیم میلیون‌ تومان و بیشتر از دو و نیم میلیون‌ تومان در ماه".

راستش من جزو سه گروه‌ درآمدی هستم. چون در کار فرهنگی، همیشه همه جا پول آدم را سر وقت نمی‌دهد و شما همیشه یک جور حقوق نمی‌گیرید. مثلا اگر یک ماه فقط از رادیو پول بگیرم می‌شوم کمتر از ۶۰۰‌ هزار تومان. اگر رادیو پول بدهد و ایسنا هم واریز کند می‌شوم از ۶۰۰‌ هزار تومان تا یک‌ میلیون ‌تومان. اگر رادیو بدهد، ‌ایسنا هم بریزد و چلچراغ هم حقوق بدهد می‌شوم از یک تا دو میلیون‌ تومان! و البته هیچ‌گاه به بالای دو میلیون تومان نمی‌رسم چون اصلا قلبم ظرفیت مبالغ بالا را ندارد و سیستم بانکی هم اجازه نمی‌دهد مبالغ هنگفت وارد حساب‌های معمولی ما بشود.

خودم می‌دانم که این نهادهای فرهنگی هیچ‌وقت با هم حقوق نمی‌دهند و من باید کمتر از ۶۰۰‌ هزار تومان را علامت بزنم ولی راستش می‌ترسم یک ماه این‌ها با هم حقوق بدهد و من را ببرند توی دسته از یک تا دو میلیون‌ تومان و بعد‌ همان روز آن پولی که از سال ۸۷ دست یک نهاد فرهنگی دارم هم به حسابم واریز شود و بعد‌ همان روز بازرسان بیایند تحقیق کنند و ببینند من اطلاعات نادرست داده‌ام و بعد دستگیرم کنند ببرند پیش ب‌. ز. آب‌خنک بخورم و بلکه زود‌تر محاکمه بشوم و اموالم مصادره بشود و تبدیل بشوم به نماد مبارزه با اخلال‌گران اقتصادی .

نخواستیم. اصلا یارانه نخواستیم. شانس نداریم که اگر پرونده‌مان به راه افتاد بیست سال طول بکشد، اگر شانس من است چهار روزه بررسی می‌شود.

دلیل تاخیرهای مداوم و غیرعادی سفر "نوازشریف" به ایران چیست؟

آنلاین نیوز پاکستان نوشت: روابط تیره ایران و پاکستان دلیل اصلی تاخیرهای مداوم در تعیین زمان سفر "نواز شریف" نخست وزیر پاکستان به تهران است.

به گزارش انتخاب، منابع در وزارت خارجه پاکستان می‌گویند که این تاخیر غیرعادی نخست وزیر را مجبور ساخت که به منظور مذاکرات جامع به انگلیس سفر کند. در همین حال کمیسیون‌های وزارتی پاکستان و ایران مشغول تعیین زمان سفر به ایران هستند. مذاکرات جامع با انگلیس موجب تقویت روابط بین لندن و اسلام آباد می شود.

 زنان کماندوی فلسطینی

به گزارش جام، سایت العربیه (Alarabiya) در گزارشی نوشت: زنان کماندوی فلسطینی با روسری و پوشیه، از ساختمان شش طبقه با طناب پایین آمدند و با اسلحه، تروریست‌های فرضی را کشتند. در جامعه مردسالار فلسطین، این 22 زن پیشگامان زنان کماندو در این کشور هستند و "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، قصد دارد در آینده از این کماندوها به عنوان محافظ دیپلمات های زنی که به فلسطین می آیند، استفاده کند.
 


"رامی سامر" که یکی از نیروهای امنیتی فلسطین است درباره این زنان گفت: آن‌ها واقعا در کار خود عالی هستند و هیچ‌گونه نقطه ضعفی در کارشان نیست. در حال حاضر تنها سه درصد از نیروهای پلیس و امنیتی فلسطین را زنان تشکیل می‌دهند.

"دکتر ژیواگو" سلاح تبلیغاتی سازمان سیا بود

روزنامه واشنگتن پست ‌آمریکا گزارش داد، مقامات سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در زمان جنگ سرد از رمان "دکتر ژیواگو" که توسط بوریس پاسترناک، نویسنده روس نوشته شده به عنوان سلاح تبلیغاتی استفاده می‌کردند. این اسناد جدیدی که توسط سازمان سیا از حالت محرمانه خارج شده‌اند مورد استناد دو نویسنده به نام‌های پیتر فین و پترا کووه در یک کتاب پژوهشی قرار گرفته‌اند که نامش "مساله ژیواگو: کرملین، سیا و جنگ بر سر یک کتاب ممنوع" است. این کتاب قرار است در ماه ژوئن منتشر شود و گزارش روزنامه واشنگتن پست اقتباس از کتاب فین و کووه است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، بر اساس گزارش روزنامه واشنگتن پست، سازمان سیا کتاب دکتر ژیواگو را چالشی برای کمونیسم می‌دانست و اعتقاد داشت با خواندن این کتاب شهروندان اتحاد جماهیر شوروی از خود خواهند پرسید چرا دولت آنها یکی از بزرگترین نویسنده‌های آنها را سرکوب کرده است. این گزارش به برخی اسناد سازمان سیا که جدیدا از حالت محرمانه خارج شده و عنوان کرده‌اند این سازمان در چاپ این کتاب نقش داشته، استناد کرده است.

دولت اتحاد جماهیر شوروی سال‌ها پیش خواندن این رمان را ممنوع اعلام کرد و در سال 1958 سرویس اطلاعاتی انگلیس به ارزش تبلیغاتی آن پی برد و دو حلقه فیلم از صفحه‌های آن را برای سازمان سیا فرستاد و پیشنهاد کرد این کتاب در شرق اروپا و اتحاد شوروی منتشر شود. مسکو با مشاهده موفقیت این رمان و فیلمی که در سال 1965 توسط "دیوید لی"ن از روی آن ساخته شد، خشمگین شد.

کتاب دکتر ژیواگو داستان زندگی یوری ژیواگو، یک دکتر و شاعر طی چند دهه انقلاب، جنگ و درگیری داخلی و سرکوبگری حکومت کمونیستی است که عاشق دو زن می‌شود. رمان دکتر ژیواگو لحنی عرفانی، مذهبی دارد و شخصیت اصلی آن پیرو ایدئولوژی مارکسیستی نمی‌شود. منتقدان روس، پاسترناک را یک خائن خواندند و صنعت نشر کتاب روسیه این نویسنده را تحریم کرد اما یکی از پیشاهنگان ادبی ایتالیا توانست نخسه‌ای از این کتاب را از خاک شوروی خارج کرده و یک شرکت ایتالیایی آن را در سال 1957 منتشر کرد.

تاسیس دفتر اتحادیه اروپا درتهران



انتهای پیام/
برچسب ها: سیاسی ، باشگاه ، خبرنگاران ، هکر ، اسرائیل ، رژیم صهیونیستی ، قدس ، اوپ اسرائیل ، آوریل ، فلسطین ، راشا تودی ، تجاوز ، نوار غزه ، وبسایت ، کریمه ، آسانژ ، سفارت اکوادور ، لندن ، آمریکا ، روسیه ، هاستینگ دی ، جاسوسی ، پنج چشم ، امنیت ملی ، ظریف ، سنا ، رابرت منندز ، سی ان اس ، امام خمینی ، احمد خمینی ، اینستاگرام ، شیعه آنلاین ، روحانیون ، مراجع تقلید ، النعیم ، محمد الیعقوبی ، ولایت ، دکتر حسینی ، آیت الله ، حسین الصدر ، المعارف ، اهل البیت ، هادی مدرسی ، المصطفی ، النجدی ، الغزی ، ثقلین ، المودة ، اهل بیت ، هدایتی ، حجة الإسلام ، هدهد ، ثامن ، حقوق زن ، سرپرست خانوار ، شرعاً و قانوناً ، حقوق همسر ، نرگس نجفی ، ترور القاعده ، رئیس جمهور ، یمن ، منصور هادی ، مصر ، دانا ، هانی عبداللطیف ، العالم ، تروریسم ، افغانستان ، عراق ، سوریه ، اطلس مال ، بانک انصار ، سپاه ، نانسی پلوسی ، دیک چنی ، دبلیو بوش ، سازمان سیا ، پاکستان ، نواز شریف ، محمود عباس ، ژیواگو ، واشنگتن پست ، پیتر فین ، پترا کووه ، بوریس پاسترناک ، اتحادیه اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار