بر اساس توافقاتي که در گروه 20 به دست آمده است آمريکا بايد تا آخر امسال با اصلاح ساختار صندوق بين المللي پول موافقت و آن را تصويب کند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، وزيران دارايي کشورهاي عضو گروه 20 تا آخر امسال به آمريکا مهلت داده‌اند تا طرح اصلاح ساختار صندوق بين المللي پول را که يکي از معتبرترين منابع ارزيابي و پيش بيني وضع اقتصادي جهان به حساب مي‌آيد، تصويب کند.

هدف اين کار آن است که نقش و وزنه کشورهاي با اقتصاد نوظهور در اين نهاد بين المللي که برگسترش همکاري‌هاي پولي و تسهيل رشد متوازن تجارت بين الملل نظارت دارد افزايش يابد.

وزير دارايي کشورهاي عضو گروه 20 در بيانيه نهايي خود از روند تصويب اصلاح ساختار صندوق بين المللي پول در آمريکا به شدت ابراز تاسف کردند.

"جو هاکي" وزير دارايي استراليا در نشست صندوق بين المللي پول و بانک جهاني گفت: من از اين فرصت استفاده مي‌کنم و از آمريکا مي‌خواهم که اصلاح ساختار اين نهاد پولي بين المللي را هرچه سريع تر تصويب کند.

با اصلاح ساختار صندوق بين المللي پول که مقر در واشنگتن مستقر است از يکسو منابع مالي آن دو برابر خواهد شد و از سوي ديگر وزنه سياسي و تصميم گيري کشورهاي عضو گروه بريکس متشکل از برزيل،روسيه، هند، چين و آفريقاي جنوبي افزايش خواهد يافت.

بر اساس این گزارش، آمريکا مانع اصلي سر راه اين کار است. کنگره آمريکا حاضر نيست اين طرح را که مفاد و شرايط آن در سال 2010 گردآوري و نگارش شده است تصويب کند.

 برخي از نمايندگان کنگره آمريکا استدلال مي‌کنند اجراي طرح اصلاح ساختار صندوق بين المللي پول براي کشورشان در حالي که براي کاهش کسري بودجه خود تلاش مي‌کند پرهزينه خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار