مستند "فرياد هلن" با موضوع اهميت حفاظت از محيط زيست، در شبكه استاني سيماي مركز چهارمحال‌و‌بختياري تهيه وتوليد شده است، "فرياد هلن" 24 فروردين ساعت19 از شبكه شما به روي آنتن مي‌رود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومي رسانه ملي، اين مستند با موضوعي محيط زيستي، مراحل نابودي و قطع درختان جنگل هلن، مراحل تهيه زغال بهره‌برداران غيرمجاز و همچنين تعقيب و گريز محيط بانان محيط زيست با قاچاقچيان زغال را به تصوير مي‌كشد.

مستند "فرياد هلن" بيانگر فرياد خاموش درختان جنگل هلن در چهارمحال‌وبختياري است، جنگل بلوط با درختاني تنومند كه تلاش مي‌كند سبزي و آباداني خود را براي همگان به خصوص نسل آينده حفظ كند و فرهنگ سازي براي حفاظت و صيانت از طبيعت را به بينندگان القا كند. مستند "فرياد هلن" به نويسندگي، تهيه‌كنندگي و كارگرداني " يزدان كياني"، تصويربرداري " وحيد حسين زاده، صدابرداري" سعيد بهرامي" و تدوين" سجاد ميرزائيان" در يك قسمت 25 دقيقه اي توليد شده است.

مستند فرياد هلن به منطقه حفاظت شده هلن در زاگرس مياني ايران اختصاص دارد، منطقه حفاظت شده "هلن" نام خود را از كوهي كه در اين منطقه واقع شده گرفته است كه حدود 30 هزار هكتار از وسعت 40 هزار هكتاري آن را جنگل تشكيل مي‌دهد.

اين مستند نوعي روايت گري از فرياد خاموش درختان دشت هلن است تا بر حفظ و حراست از اين نعمت خدادادي تاكيد شده باشد.

هلن نام پرستاري غربي بود كه با يك پزشك بختياري ازدواج كرد و در سال 1931 به ايران آمد و به همراه همسرش با ايل بختياري كوچ مي‌كرد و به مداواي مردم مي پرداخته است گفتني‌ست مستند زيست محيطي "فرياد هلن" كه دردهاي منطقه حفاظت شده هلن در قلب زاگرس مركزي را به تصوير كشيده، به جشنواره شواليه طلايي روسيه راه يافته است.


انتهای پیام/

برچسب ها: مستند ، شبکه ، کارگردان ، درختان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار