سارق زورگیر وقتی متوجه شد تحت تعقیب پلیس است برای تغییر چهره بینی خود را عمل کرد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، مرداد ماه سال گذشته و از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 ، یک فقره سرقت به شیوه زورگیری به کلانتری 140 باغ فیض خبر اعلام شد .
 
با حضور مأموران در محل ، مالباخته که گوشی تلفن همراهش توسط سارقین سرقت و خود وی نیز با چاقو مورد ضرب و جرح قرار گرفته بود ، در اظهاراتش به مأموران گفت : ساعت 22 ، دو سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت در برابر من توقف کرده و با تهدید چاقو مرامجبور کردند تا گوشی تلفن همراه و وجوه نقد خود را در اختیار آنها قرار دهم که ناگهان یکی از اهالی محل متوجه موضوع شد و شروع به داد و فریاد کرد . من نیز با دیدن وی ، در برابر سارقین تصمیم به مقاومت گرفتم که چاقو خوردم . در حالیکه سایر اهالی محل نیز متوجه موضوع شده و به کمک ما آمده بودند ، سارقین تصمیم به فرار داشتند که یکی از شهروندان با ماشین ضربه ای به موتورسیکلت آنها زد و باعث شد تا سارقین موتورسیکلت را رها و با پای پیاده از محل متواری شوند .
 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت به عنف" و به دستور قاضی نصرتی ، بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
 
با آغاز رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان اداره پنجم اقدام به شناسایی مالک موتورسیکلت کرده و از طریق سیستم جامع پلیس اطلاع پیدا کردند که مالک موتورسیکلت ، پس از فرار متهمان از محل سرقت اقدام به طرح شکایت در خصوص سرقت موتورسیکلت خود کرده است !!! که بلافاصله این شخص شناسایی و تحقیقات از وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت  .
 
مالک موتورسیکلت در اظهارات اولیه مدعی شد که موتورسیکلت وی در منطقه خانی آباد سرقت شده اما در ادامه تحقیقات به ناچار لب به اعتراف گشود و عنوان داشت : در ازای دریافت سهم از سرقت ها ، موتورسیکلت خود را در اختیار یکی از دوستانم به نام "فرهاد . م" قرار داده بودم .
 
بلافاصله با معرفی "فرهاد . م" به عنوان متهم اصلی پرونده وی به عنوان یکی از مجرمین تحت تعقیب پلیس آگاهی مورد شناسایی قرار گرفت . فرهاد . م 23 ساله از مجرمین سابقه دار در زمینه کیف قاپی و زورگیری است که به اتهام ارتکاب سرقت های به عنف تحت تعقیب اداره پنجم قرار داشت و به همین علت مدتی از تهران متواری شده بود .
 
با معرفی فرهاد از سوی مالک موتورسیکلت - توقیف شده در محل سرقت - شناسایی مخفیگاه و دستگیری فرهاد در دستور کار ویژه کارآگاهان قرار گرفت و سرانجام این متهم نیز پس از چندین ماه زندگی مخفیانه و بلامکان بودن ، در آخرین مخفیگاهش واقع در منطقه خانی آباد شناسایی و دوم اسفند دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد .
 
همزمان با دستگیری فرهاد ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که وی با توجه به بزرگ بودن بیش از اندازه بینی و به منظور تغییر چهره اقدام به انجام جراحی زیبایی از ناحیه بینی کرده است  .
 
با دستگیری فرهاد ، وی به سرقت های به عنف متعدد در مناطق مختلف "غرب"  و "جنوب غرب" تهران به ویژه در مناطق آریاشهر ، بلوار فردوس ، ستارخان، سردار جنگل ، اتوبان ستاری ، شهرک راه آهن ، محدوده میدان آزادی ، خیابان نواب و با استفاده از انواع موتورسیکلت های طرح هوندا 125 سبز ، مشکی ، آپاچی سفید و ... اعتراف و یکی از بچه محل های خود به نام حسین 27 ساله را نیز به عنوان همدست معرفی کرد که مشخص شد حسین در 10 اسفند و به اتهام زورگیری در منطقه نازی آباد ، از سوی کارآگاهان پایگاه هفتم آگاهی دستگیر شده که هماهنگی های لازم انجام و این متهم نیز در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
 
سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : " با توجه به اعترافات صریح متهمان به دهها فقره سرقت و زورگیری در مناطق مختلف و بویژه در مناطق غرب و جنوب غرب تهران ، پرونده های مشابه بررسی و دهها مالباخته موفق به شناسایی هر دو متهم شدند . به همین خاطر با توجه به تعدد سرقت های انجام شده از سوی متهمان ، از سایر مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد زورگیری قرار گرفتند دعوت می شود تا برای شناسایی متهمان به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار