ايران در دو ماه ابتداي سال 2014 ميلادي دومين توليد کننده فولاد خام به روش احياي مستقيم در جهان و بزرگ‌ترين توليد کننده فولاد در منطقه خاورميانه شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو)،‌ آمار انجمن جهاني فولاد نشان مي دهد توليد فولاد به روش احياي مستقيم در ايران در اين مدت به يک ميليون و 867 هزار تن رسيد و اين در حالي است که در اين مدت، مجموع توليد فولاد به روش احياي مستقيم،‌ کوره بلند و ... در ايران با رشد نزديک به 4 درصدي به دو ميليون و 401 هزار تن رسيده است.

نزديک به 80درصد توليد فولاد در ايران به روش احياي مستقيم و به طور عمده در شرکت هاي فولاد مبارکه،‌ فولاد خوزستان،‌ فولاد خراسان و فولاد هرمزگان توليد مي شود.

اين شرکت ها که در سال هاي گذشته از سوي ايميدرو تاسيس و راه اندازي شده ، به بخش خصوصي واگذار شده است.

ايميدرو هم اکنون تاسيس 7 طرح فولادي جديد، به روش احياي مستقيم و به ظرفيت 7 ميليون تن فولاد را در دست اقدام دارد. در دو ماه ابتداي سال 2014، هند با توليد دو ميليون و 498 هزار تن فولاد به روش احياي مستقيم، جايگاه نخست توليد به اين روش را کسب کرد. اين کشور در اين حال توانست در مجموع بيش از 13 ميليون و 200هزار تن فولاد خام توليد کند.

در اين روش مکزيک با توليد 951 هزار تن در رتبه سوم جهان قرار گرفت. هند، ‌ايران، ‌مکزيک و عربستان پيشتازان توليد فولاد به روش احياي مستقيم هستند.

ايران در منطقه خاورميانه بيشترين ميزان توليد فولاد خام را داشته است و پس از آن،‌ به ترتيب عربستان و قطر در جايگاه دوم و سوم قرار گرفتند. بر اساس گزارش انجمن جهاني فولاد،‌ ميزان کل توليد فولاد خام در جهان در دو ماه ابتداي سال 2014 از مرز 261 ميليون و 600 هزار تن عبور کرد که يک وشش دهم درصد بيش از مدت مشابه سال پيش بوده است.

چين همچنان در رتبه نخست توليد فولاد خام در جهان جاي دارد. در ماه هاي ژانويه و فوريه سال جاري ميلادي توليد فولاد خام در سرزمين اژدهاي زرد با رشد يک و هفت دهم

درصدي به 130 ميليون تن رسيد. 65 کشور عضو انجمن جهاني فولاد هستند که 99 درصد از توليد فولاد خام جهان را در اختيار دارند.


انتهای پیام/
برچسب ها: ایران ، تولید ، فولاد ، خام ، احیا ، مستقیم ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار