کتابخانه تخصصی -دیجیتال حج پایگاه بعثه رهبری محصولات مکتوب حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت را به صورت آنلاین در اختیار کاربران اینترنتی و زائران خانه خدا و عتبات عالیات قرار داده است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،این کتابخانه همزمان با راه اندازی پایگاه بعثه رهبری در سال 1382 راه اندازی و نسخه جدید آن نیز مدتی قبل بارگذاری شد.

مدیر پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری در این باره گفت: در نسخه جدید کتابخانه، امکانات بهتری جهت دسترسی آسان کاربرانی به این کتابخانه فراهم شده است، در این نسخه جدید فهرست الفبایی، فهرست موضوعی، فهرست نویسنده و ناشر و امکان جستجو در عنوان، متن و فهرست کتاب، نویسنده و ناشر کتاب وجود دارد.

حجت الاسلام برکت رضایی افزود: نمایش تصاویر جلد کتاب، امکان مطالعه متن کتاب به صورت تمام صفحه، مشاهده پربازدیدترین کتاب ها و مشاهده جدیدترین کتاب ها از دیگر امکانات جدید این کتابخانه مجازی - تخصصی است.

وی اظهار داشت: این پایگاه همزمان با نشر کتاب، نشریات، فصلنامه ها، ویژه نامه ها و بروشورهای حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت را به صورت تمام متن بارگذاری و در اختیار عموم علاقمندان قرار می دهد.

برکت رضایی خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از یک هزار عنوان کتاب در این پایگاه در حوزه حج و زیارت قابل مشاهده است. که بر ترتیب فراوانی موضوعات به شرح ذیل است:

اعتقادات و پاسخ به شبهات 266 عنوان، اسرار و معارف 119 عنوان، نشریات 116 عنوان، مرجع 79 عنوان، تاریخ مکه و مدینه 63 عنوان، احکام و مناسک، 55 عنوان، عتبات عالیات و سوریه 46 عنوان، مباحث اجتماعی و سیاسی 43 عنوان، سفرنامه و خاطرات 33 عنوان، ادعیه و حدیث 21 عنوان و منابع فقهی – حدیثی 319 عنوان.

وی ادامه داد: کتب منابع فقهی–حدیثی اثار فقهای صدر اسلام تاکنون در باب الحج بوده که به همت مرکز کامپیوتری علوم اسلام نور تهیه شده است به عنوان مثال کتاب الحج شرح لمعه و کتاب الحج وسایل الشیعه تقطیع و بارگذاری شده است.

مدیر پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری افزود: در آینده نزدیک فایل pdf و فایل قابل دریافت در تلفن همراه با فرمت اندروید تمامی کتاب ها و محصولات فوق در پایگاه حج بارگذاری خواهد شد.

تمامی کتاب های حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت به صورت نرم افزار تهیه و در مراکز مشعر در سراسر کشور قابل تهیه است. دریافت رایگان این نرم افزارها در پایگاه حج به نشانی (http://hajj.ir/16) نیز امکان پذیر است.

کتابخانه حج به عنوان بزرگترین کتابخانه تخصصی حج و زیارت در فضای مجازی به نشانی (http://haj.noornet.net/View/fa/Default) به صورت رایگان در اختیار تمامی علاقه مندان و زائران خانه خدا و عتبات عالیات است.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: محصولات ، مکتوب ، حج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار