یک نماینده عراقی، رژیم سعودی را نماینده شیطان در منطقه توصیف کرد و گفت که این رژیم طولانی ترین جنگ را در منطقه رهبری می کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،به نقل از پایگاه خبری " 24allnews"، یاسین مجید نماینده پارلمان عراق در سخنانی مطبوعاتی اظهار داشت: اگر نوری المالکی نخست وزیر عراق به ترکیه، عربستان و قطر گرایش داشت و از آنها جانبداری می کرد، تا آخر عمرش در عراق پادشاهی می کرد.
یاسین مجید رژیم سعودی را مسئول بزرگ هرج و مرج در منطقه دانست و گفت که عربستان "سیاست افغانیزه کردن منطقه (تبدیل منطقه به وضعیت افغانستان) را رهبری می کند".
این نماینده ائتلاف دولت قانون که ریاست آن را نوری المالکی برعهده دارد، از سیاست قطر در قبال عراق و منطقه انتقاد کرد.
وی افزود: قطر یک مکتب دینی را به رهبری یوسف القرضاوی در مقابل مقابل مکتب وهابیت پایه ریزی کرده است.
این نماینده عراقی همچنین به سیاست قطر، عربستان و ترکیه برای برهم زدن اوضاع در سوریه اشاره کرد.
مجید یاسین درباره اوضاع داخلی عراق گفت: انتخابات پارلمان در اواخر ماه جاری میلادی سرنوشت سازترین انتخابات در تاریخ عراق است.
وی با اشاره به سکوت برخی جریانهای داخلی نسبت به اقدامات غیرانسانی تروریست ها گفت: هم پیمانان اربیل اقدام گروه مسلح موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) را در قطع آب استانها محکوم نکردند.
برپایه این گزارش، مجید یاسین این مطلب را در اشاره به همدستی آنها با گروه داعش بیان داشت و افزود: صالح المطلک معاون نخست وزیر در امور خدمات و شماری از وزرا از برعهده گرفتن مسئولیت های خود شانه خالی می کنند و تنها المالکی را مسئول می دانند.
منبع: تسنیم
برچسب ها: عربستان ، افغانیزه ، منطقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.