هنرمندان هنر‌آموخته بسیاری در ایران ناشناخته می‌مانند.

علی افراشته هنرمند هنرآموخته در گفتگو با خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران گفت: هنرمندان هنرآموخته در حقیقت  به صورت تجربی و بدون گذراندن هیچ دوره‌ای به خلق اثر می‌پردازند.

وی افزود: برخی از این هنرمندان با برگزاری نمایشگاه معرفی می‌شوند در حالی که برخی از دیگر از هنرمندان هنرآموخته که توانایی برگزاری نمایشگاه را ندارند و تنها به خلق اثر می‌پردازند؛ هیچ وقت شناخته نمی‌شوند نه البته از این دست هنرمندان هنر‌آموخته در ایران کم نیستند.

افراشته تصریح کرد: بسیاری از هنرمندان هنرآموخته با نگاهی کاملا خلاقانه آثاری را خلق می‌کنند که اکثریت قریب به اتفاق کارشناسان هنری را شگفت‌زده می‌کند.

این هنرمند هنر‌آموخته بیان کرد: با حمایت از هنرمندانی که به صورت تجربی به خلق اثر می‌پردازند می‌توانند ار ناامید شدن آن‌ها در ادامه فعالیت‌ هنری موثر باشد این هنرمندان به دلیل نداشتن تحصیلات دانشگاهی در ارتباط با هنر در رها کردن فعالیت خود در این زمینه(هنر) مستعد هستند از این جهت توجه به آن‌ها بسیار اهیمت دارد.

افراشته ادامه داد:  با توجه به آن‌چه از سوی هنرمندان هنر‌آموخته خلق می‌شود می‌تواند باعث پیشرفت هنری آن‌ها شود در حقیقت نمایش آثار آن‌ها منجر به تقویت و خطای کمتر در جهت خلق اثر از سوی آن‌ها می‌شود.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار