هشدار برای اندرویدی‌ها؛

نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید مواظب حمله خونریزی قلبی باشند

روز گذشته شركت گوگل تایید كرد كه سیستم عامل اندروید نسخه 4.1.1 Jelly Bean تحت تاثیر Heartbleed قرار دارد و این شركت اصلاحیه‌ای را برای برطرف شدن این رخنه توزیع كرد.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از مرکز ماهر، نه تنها سرورها بلكه برنامه‌های كاربردی سمت كلاینت نیز به خصوص آن‌هایی كه بر روی اندروید 4.1.x در حال اجرا هستند، نسبت به رخنه Heartbleed یا همان خونریزی قلبی آسیب پذیر می‌باشند. روز گذشته شركت گوگل تایید كرد كه سیستم عامل اندروید نسخه 4.1.1 Jelly Bean تحت تاثیر این رخنه قرار دارد و این شركت اصلاحیه‌ای را برای برطرف شدن این رخنه توزیع كرد.



مشخص نیست كه چه تعداد دستگاه اندروید دارای نسخه 4.1.1 می باشند اما با توجه به داشبورد توزیع اندروید گوگل، 35 درصد از دستگاه‌های اندروید دارای نسخه 4.1.x هستند به عبارت دیگر در حال حاضر بیش از یک سوم از دستگاه‌های اندروید در حال اجرای نسخه 4.1.x می باشند.

در حال حاضر مجرمان سایبری در حال سوء استفاده از رخنه Heartbleed می‌باشند. این رخنه بازتاب جهانی گسترده‌ای داشته است. مجرمان سایبری دریافتند كه این رخنه بیشتر از آن كه یک مشكل جذاب باشد، یک موضوع جذاب برای جریانات رسانه‌ای است. بنابراین در آینده‌ای نزدیک شاهد انتشار پیام‌های هرزنامه‌ای درباره رخنه Heartbleed خواهیم بود كه به عنوان مكانیزمی برای توزیع سایر كدهای خرابكار و بدافزارها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همراه وبگردی ٢٠:٣٠ باشید




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۰۳ ۲۴ فروردين ۱۳۹۳
به 4.2 ارتقاء بدیم ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
ازچه طریقی وارد تلفن میشه فقط اگربه اینترنت متصل باشی؟
آخرین اخبار