شركت اپل اعلام كرد محصولات این شركت تحت تاثیر آسیب پذیری موجود در OpenSSL قرار ندارد. این شركت از كتابخانه متفاوت SSL/TLS با نام SecureTransport استفاده می‌كند.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از مرکز ماهر، كاربران iOS و OS X می‌توانند نفس راحتی بكشند زیرا دستگاه‌های آن‌ها تحت تاثیر رخنه امنیتی OpenSSL Heartbleed قرار ندارند اما اگر برای پیام‌های خصوصی بر روی iOS از BBM استفاده می‌كنند، باید در حال حاضر استفاده از آن را متوقف کنند.

شركت اپل اعلام كرد محصولات این شركت تحت تاثیر آسیب پذیری موجود در OpenSSL قرار ندارد. این شركت از كتابخانه متفاوت SSL/TLS با نام SecureTransport استفاده می‌كند كه در ماه فوریه تحت تاثیر یک مشكل جدی قرار گرفت اما به خطرناكی رخنه Heartbleed نبود.

شركت بلک بری تایید كرد كه چندین محصول آن از جمله BBM برای iOS و اندروید تحت تاثیر آسیب پذیری Heartbleed قرار دارند. BBM در سراسر جهان حدود 80 میلیون كاربر دارد. سایر محصولات آسیب پذیر بلک بری شامل Secure Work Space برای iOS و اندروید و BlackBerry Link برای ویندوز و سیستم عامل مكینتاش می‌باشند.



در حال حاضر این شركت اصلاحیه‌ای برای محصولات آسیب پذیر خود منتشر نكرده است و بدتر از آن هیچ راه حلی برای مقابله با آسیب پذیری در BBM یا Secure Work Spaces اعلام نكرده است. محصولات اصلی بلک بری مانند گوشی‌های هوشمند بلک بری، BlackBerry Enterprise Server 5 و BlackBerry Enterprise Service 10 تحت تاثیر این آسیب پذیری قرار ندارند.

آمازون تایید كرده است كه نسبت به این رخنه، آسیب پذیر است و افرادی كه از ELB، EC2 ، OpsWorks، Elastic Beanstalk و CloudFront استفاده می‌كنند، تحت تاثیر تهدید ناشی از این رخنه قرار می‌گیرند.

روز پنج شنبه موزیلا اعلام كرد كه پروژه تایید هویت این شركت، Persona و Firefox Account تحت تاثیر آسیب پذیری Heartbleed قرار دارد. سرورهای آن ها در AWS اجرا می‌شود در حالی كه ارتباطات رمزگذاری شده TLS به AWS ELB كه از OpenSSL استفاده می‌كنند منتهی می‌شود.

همراه وبگردی ٢٠:٣٠ باشید




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار