امروز سرمایه گذاران بیش از 463 میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند که ارزش این معاملات بیش از 146 میلیارد تومان بود و در 50 هزار نوبت معاملاتی انجام شد. در داد و ستدهای اولین روز کاری هفته گروه مالی در میان صنایع حاضر در بورس تهران توانست با معامله 161 میلیون سهم به ارزش 279 میلیارد ریال در صدر صنایع قرار بگیرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران در نتیجه معاملات روز جاری بورس تهران گروه مالی در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفت. پس از آن خودرویی ها و سرمایه گذاری ها در رده دوم و سوم نشستند.
 
در این روز سرمایه گذاران بیش از 463 میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند که ارزش این معاملات بیش از 146 میلیارد تومان بود و در 50 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.
 
همچنین امروز شاخص کل متاثر از افت قیمت نمادهای پالایش نفت بندرعباس، مخابرات، هلدینگ خلیج فارس، هلدینگ پارسیان، تاپیکو، بانک تجارت و مپنا که بیشترین تاثیر منفی را بر این متغیر داشتند، 922 واحد افت کرد و به عدد 76 هزار و 501 رسید.
 
شاخص صنعت نیز امروز 752 واحد نزولی شد و شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 645 و یک هزار و 931 واحد افت را تجربه کردند.
 
اما در بازار امروز نمادهای قند قزوین، شکر شاهرود، دشت مرغاب، قند هکمتان، قند مرودشت، قند اصفهان و کشت و صنعت چین چین با بیشترین رشد قیمت در صدر جدول معاملات قرار گرفتند. این در حالی بود که بیشترین افت قیمت ها نصیب نمادهای پارس سرام، نصیر ماشین، ریخته گری تراکتورسازی، محورسازان ایران خودرو، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، رادیاتور ایران و داروسازی کوثر شد.
 
سرمایه گذاران تالار حافظ امروز طولانی ترین صف های خرید را برای نمادهای پاکشو، نیرو محرکه، داروسازی زهراوی، مارگارین، سیمان فارس،قند پیرانشهر و فولاد امیر کبیر کاشان تشکیل دادند. این در حالی بود که سهامداران مپنا، نیروترانس، نفت پارس، سیمان قائن، پالایش نفت بندرعباس، افست و صنایع شیمیایی ایران برای خروج از این نمادها، طولانی ترین صف های فروش را تشکیل دادند.
 
حق تقدم حق تقدم بانک پارسیان در روز شنبه با معامله بیش از 72 میلیون سهم به ارزش 167 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را از آن خود کرد. پس از آن بانک صادرات با معامله 59 میلیون سهم و سرمایه گذاری ملی ایران با معامله 47 میلیون سهم به ترتیب بیشترین حجم معاملات را داشتند. همچنین سرمایه گذاری ملی ایران با معامله 116میلیارد ریال و بانک صادرات با معامله 60 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را نیز ثبت کردند.

انتهای پیام/
برچسب ها: بورس ، سهام ، شاخص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار