دانشمندان هشدار می‌دهند مکمل‌های غذایی و دارویی نمی‌توانند جای داشتن رژیم غذایی سالم را بگیرند و افراد لازم است در وهله اول رژیم غذایی خود را اصلاح نمایند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ، پژوهشگران در جدید‌ترین تحقیقات خود دریافته‌اند که خرید مکمل‌های ویتامین D دور ریختن پول است. 

گفتنی است، پزشکان دریافته‌اند مصرف مکمل ویتامین D سبب ایمنی در مقابل بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی، آنفلوآنزا، بیماری‌های قلبی، دیابت،‌ام اس و حتی سرطان نمی‌گردد. 

بررسی‌ها نشان می‌دهند، در سال‌های اخیر تحت تاثیر تبلیغات مصرف داروهای مکمل حاوی ویتامین D به شدت در دنیا متداول شده و اغلب افراد هزینه‌های سرسام آوری را صرف خرید این نوع داروهای مکمل می‌کنند. 

پزشکان این نتایج را با بررسی اثر ویتامین مکمل D و دارونما بر روی دو گروه داوطلب و بررسی اثرات این مکمل بر جلوگیری از ابتلا به بیماری‌هایی مانند، آنفلوآنزا، سکته قلبی، دیابت،‌ام اس و سرطان بدست آورده‌اند. 

پزشکان به افراد توصیه می‌کنند برای بدست آوردن ویتامین D مورد نیاز بدن علاوه بر در معرض نور خورشید قرار گرفتن در ساعات غیر‌مضر از روغن ماهی و همینطور لبنیات و سایر میوه‌ها و سبزیجات حاوی این ویتامین بهره بگیرند. 

پزشکان هشدار می‌دهند مصرف مکمل و ویتامین D تنها باید با مجوز پزشک و برای افراد خاصی مانند مادران باردار و یا سایر گروه‌های در معرض خطر تجویز شود. 


انتهای پیام/
برچسب ها: مکمل ، ویتامین ، نور ، پزشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.