یک متخصص ارتوپد با بیان اینکه بیماری‌های عفونی، عصبی و پوکی استخوان از عوامل کمردرد بدون علت هستند، گفت: علل درون شکمی نیز می‌توانند از عوامل کمردرد باشد.

مهرنوش یگانه متخصص ارتوپد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گقت: با بیان اینکه پوکی استخوان در سنین بالا از عوامل کمردرد است، گفت: هر کمردرد بدون علتی دلیل ابتلا به پوکی استخوان نیست. 

وی با اشاره به اینکه کمر درد‌های بدون علت علل مختلفی از جمله قوس بیش از حد کمر دارد، افزود: افرادی که قوس بیش از حد کمر دارند به صورت مداوم دچار کمر درد می‌شوند. 

 این متخصص ارتوپد تصریح کرد: بیماری‌های عفونی از دیگر علل درد‌های کمر بدون دلیل هستند که دراین راستا می‌توان به عفونت‌های دیسک بین مهره‌ای اشاره نمود. 

وی با بیان اینکه تب مالت و سل از دیگر بیماری‌های عفونی ایجاد کننده درد کمر هستند، یاد آور شد: شکستگی‌ها و حوادثی مانند کشیدگی عضلانی نیز می‌توانند در ایجاد کمردرد نقش داشته باشد. 

 دکتر یگانه ادامه داد: بیماری‌های درون شکمی نیز می‌توانند ایجاد کمر درد نمایند به طوری که ممکن است بیماری‌های داخل شکمی اولین بار به صورت کمر درد بروز نمایند. 


انتهای پیام/
برچسب ها: بیماری ، کمردرد ، قوس ، عضلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار