دبیر ستاد خدمات سفر شهرستان دماوند گفت: در ایام تعطیلات نوروزی 13هزار و 540 گردشگر با فراهم سازی امکاناتی مناسب و تعامل دستگاههای خدمات رسان در بروز رسانی امکانات رفاهی در شهرستان دماوند به صورت دائم و موقت اسکان گرفتند.

ˈابراهیم اکبریˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با بیان رشد حدود بیست درصدی اسکان مسافران و گردشگران نوروزی در این شهرستان، اظهارکرد: در ایام تعطیلات نوروز سال 93 در مقایسه با سال گذشته، رشد چشمگیری را در اسکان زائران، مسافران و گردشگران نوروزی ورودی به شهر و بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری این شهرستان شاهد بودیم.

وی از رشد 100 درصدی اسکان مسافران در مدارس خبر داد و افزود: با تلاش فرماندار شهرستان دماوند، اعضای ستاد خدمات سفر و تهیه ملزومات و امکانات مناسب مورد نیاز گردشگران، زائران و مسافران، در سال 93 اسکان مسافران نوروزی در مدارس شهرستان دماوند رشد 100 درصدی و کمپ های اتاقی رشد ده درصدی را کسب کرد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دماوند افزود: شهرستان دماوند به رغم فاصله کم با کلان شهر تهران دارای پتانسیل های گردشگری با جاذب های بسیاری است که رشد مسافران ورودی به این شهر بیانگر این مهم است.

اکبری هدف مسافران ورودی به شهرستان دماوند را رویکردی گذری ندانست و گفت: مسافران نوروزی شهرستان دماوند را به عنوان مقصد گردشگری در نظر می گیرند و نمودارهای حضور گردشگران در چند سال اخیر نشان از شناخت جاذبه های شهرستان و جذب مسافر دارد.

وی گفت: علاوه بر حضور گردشگران نوروزی؛ براساس آمارهای پلیس راهور، اداره راه و شهرسازی و دستگاه های خدمات رسانی چون شرکت پخش فرآوردهای نفتی و ... مسافران ورودی به این شهرستان با افزایش چهار و نیم درصدی همراه بوده است.

دبیر ستاد خدمات سفرهای نوروزی شهرستان دماوند، آستان مقدس امامزاده هاشم(س) را نقطه سوق الجیشی در شهرستان دماوند برای مسافران عبوری در محور هراز عنوان کرد و افزود: وجود بارگاه مقدس این امامزاده معصوم به دلیل جایگاه فرهنگی که در میان مردم دارد در صدر آمار اماکن پر بازدید شهرستان و استان قرار گرفته و به نوعی در سطح استان تهران بیشترین مسافران نوروزی را توانسته است در ایام تعطیلات به خود جذب کند.

وی همچنین به افزایش 27 درصدی بازدید اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری اشاره کرد و گفت: این رشد وامدار تغییر نوع نگاه گردشگران به شهرستان دماوند به عنوان نقطه گردشگری دارای آب و هوای مساعد در نوروز 93 نسبت به سال گذشته است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.