بنیان اقتصاد روستایی در ایران با کشاورزی تعریف می‌شود که توجه آن توسعه پایدار روستایی را در پی دارد.

الیاس ظهوری، کارشناس اقتصاد روستایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: بنیان اقتصاد روستایی درایران با کشاورزی تعریف می‌شود که توجه به آن توسعه پایدار روستایی را در پی دارد.

وی گفت: این سطح از توسعه با منابع و امکانات محیطی روستایی هماهنگی کامل دارد که شناسایی ظرفیت‌های نهفته آن لزوم توسعه روستایی است.

این کارشناس با بیان اینکه اسناد بالادستی مهم‌ترین نقشه توسعه کشاورزی روستایی است ادامه داد: شاخص‌های توسعه کشاورزی برای هر محیط روستایی متفاوت است و در این حالت باید مهندسان و کشاورزی و برنامه‌ریزان روستایی شاخص‌های مورد نیاز را شناسایی و با اتکا به آن برنامه‌ریزی کنند. برای مثال کدام روستا در کدام محصول بهتر است و ظرفیت‌های تولید محصول جدید را دارند یا خیر.

ظهوری تاکید کرد: طرح‌های هادی باید هماهنگی کامل با کشاورزی روستایی داشته باشد هرچند این طرح بر کالبد روستا تکیه دارد اما با برنامه‌ریزی دقیق در سایه این طرح می‌توان از تغییر کاربرد اجباری زمین جلوگیری و همگامی توسعه کشاروزی و روستایی را سبب شد.

وی در پایان گفت: مقایسه آمار تولید در واحد سطح اراضی کشاورزی روستایی سبب افزایش آگاهی مدیران از افزایش سطح توسعه در این اماکن می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: روستا ، کشاورزی ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار