يك روانشناس گفت: در انتخاب اسباب بازي مناسب براي كودكان بايد به اين نكته توجه كرد كه حتماً اسباب بازي متناسب با سن كودك باشد.

اعظم ذوالفقاري در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: والدين دوست دارند فرزندان خلاق و خوش فكري پرورش دهند. پرورش خلاقيت كودكان در دنياي امروزي نقش مهمي در آينده آن‌ها خواهد داشت. از اين رو اسباب بازي هر چه ساده‌تر باشد، كودك در آن نقش بيشتري بازي مي‌كند.
 
وي افزود: بازي يكي از نيازهاي اساسي كودكان و مهم‌ترين و اساسي‌ترين فعاليت كودك به شمار مي‌رود كه در عين سرگرم كردن كودك كاركردهاي مهم ديگري را دارا است كه هر يك از اين كاركردها به جنبه‌اي از زندگي كودك مربوط مي‌شود و او را براي ورود به زندگي آماده مي‌سازد.
 
وي اظهار داشت: والدين نبايد تعيين كننده‌ي نوع و شيوه‌ي بازي باشند بلكه بهتر است شرايط سالم بازي را فراهم و خود به عنوان همبازي شركت دهند و اجازه دهند تا كودك با قدرت خلاقيت خود بازي كند.
 
وي تأكيد كرد: بهترين زمان براي اطلاع از خلاقيت كودكان تماشاي آنها به هنگام بازي است.  
كودكان خلاق اغلب براي هر يك از وسايل بازي خود موارد استفاده متفاوتي پيدا مي‌كنند و از وسيله‌اي به سراغ وسيله‌ي ديگر مي‌روند و از ‌آن به انواع مختلف استفاده مي‌نمايند.
 
وي در پايان خاطر نشان كرد: خانواده يكي از عوامل بسيار مهم در رشد پرورش كودكام محسوب مي‌گردد كه نقش مهمي در خلاقيت‌هاي كودكان دارد. كودك حساس‌ترين مراحل رشد خلاقيت را در محيط خانه سپري مي‌كند. محيط مناسب خانوادگي بهترين مكان براي رشد شكوفايي خلاقيت كودكان است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: بازی ، کودک ، اسباب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.