یون بیونگ سه وزیر امور خارجه کره جنوبی روز پنجشنبه به کره شمالی هشدار داد اگر آزمایش هسته‌ای دیگری انجام دهد ،"بهای غیرقابل تصوری" خواهد پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا، یون بیونگ سه وزیر امور خارجه کره جنوبی روز پنجشنبه به کره شمالی هشدار داد اگر آزمایش هسته‌ای دیگری انجام دهد ،"بهای غیرقابل تصوری" خواهد پرداخت. 

یون این هشدار را در گفتگو با نمایندگان پارلمان این کشور داد و گفت جامعه بین‌المللی برای متقاعد کردن کره شمالی به کنار گذاشتن برنامه هسته‌ای خود متحد است. 

دیپلمات ارشد کره جنوبی گفت بزرگترین چالشی که آینده شبه جزیره کره را تهدید می‌کند پایبندی کره‌شمالی به برنامه سلاح‌های هسته‌ای خود است. وی از پیونگ یانگ خواست اذعان کند که هرگز نخواهد توانست راهبرد توسعه اقتصاد خود و برنامه هسته‌ای را همزمان پیش ببرد. 

وزیر امور خارجه کره جنوبی همچنین گفت از آنجا که چهارمین آزمایش هسته‌ای کره شمالی از جنبه عملی و نمادین اهمیت زیادی خواهد داشت ، در واکنش به آن انواع تحریم‌های منطقه‌ای ، دوجانبه و بین‌المللی به اجرا گذاشته خواهد شد. 

اظهارات یون پس از آن بود که کره شمالی از شکل جدیدی از آزمایش هسته‌ای در اواخر ماه مارس خبر داد که این مسئله نگرانی‌ها را درباره چهارمین آزمایش هسته‌ای پیونگ یانگ پس از آزمایش‌های سال‌های 2006 ، 2009 و 2013 به وجود آورد. 

نمایندگان هسته‌ای ارشد کره جنوبی ، ژاپن و آمریکا روز دوشنبه در واشنگتن با هم دیدار و بر پیگیری "سیاست عاری کردن قابل راستی آزمایی شبه جزیره کره از سلاح‌های هسته‌ای" شبه جزیره کره از راههای مسالمت آمیز تاکید کردند. 

وزیر امور خارجه کره جنوبی درباره شرایط ازسرگیری مذاکرات شش جانبه که مدتهاست متوقف شده است گفت سئول با چین و کره شمالی برای تحقق دو هدفی که سئول ، توکیو و واشنگتن خواهان آن هستند به مشورت خواهد پرداخت. 

یون گفت این دو هدف عبارتند از پیشرفت چشمگیر در عاری سازی کره شمالی از سلاح هسته‌ای و متوقف کردن روند تقویت ظرفیت هسته‌ای پیونگ یانگ.

انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، کره ، جنوبی ، آزمایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار