دانشمندان به‌تازگی دریافته‌اند نوع لباس مورد استفاده توسط افراد می‌تواند بر درجه حرارت کل سیاره زمین تأثیر مثبت و یا منفی بگذارد.

به گزارش خبرنگار فناوری‌های نوین باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان معتقد هستند پوشش جدید لباس افراد در دنیا می‌تواند مانع از هدر رفتن انرژی و در نتیجه جلوگیری از گرم شدن کره‌ی زمین شود.

گفتنی است،‌ دانشمندان اعتقاد دارند اکثر افراد امروزه لباس‌هایی گرم به تن می‌کنند و در نتیجه در ادارات و حتی خانه‌ها انرژی گرمایی هدر می‌رود که در گذشته به طور سنتی برای افراد با لباس‌هایی خنک‌تر طراحی شده بود.

بررسی‌ها نشان ‌می‌دهند، پژوهشگران توصیه می‌کنند کمتر کردن دمای محیط کار و یا منزل می‌تواند سبب کاهش مصرف انرژی و در نتیجه در دراز مدت سبب کاهش تولید انرژی در نیروگاه‌های مختلف در سراسر دنیا و آلودگی کمتر محیط زیست و جلوگیری از "تولید گازهای گلخانه‌ای" شود.

کارشناسان اعتقاد دارند تولید گازهای گلخانه‌ای توسط نیروگاه‌ها در سراسر جهان یکی از علل اصلی بالا رفتن دمای هوای سیاره زمین و همین‌طور "تخریب لایه‌ی اوزن" است.

کارشناسان اعتقاد دارند باید استاندارد جدیدی برای تعیین دمای ادارات و اماکن مسکونی به جهت ساخت تجهیزات گرمایشی تدوین شود.

پژوهشگران توصیه می‌کنند افراد در هوای سرد به جای استفاده از دمای بالای وسایل گرمایشی از لباس‌های گرم‌تر استفاده نمایند.

انتهای پیام/
برچسب ها: کت ، شلوار ، کار ، گرما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار