حمایت دولت و مجلس از توان سازندگان داخلی، افزایش یک میلیاردلیتری ذخیره بنزین کشور و تدوین برنامه کاهش 18.7میلیون متر مکعبی مصرف روزانه گاز در سال 93 از جمله مهمترین خبرها در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اتفاقات مهمی که در عرصه نفت و گاز و پتروشيمي در طی 6 روز گذشته در این حوزه منتشر شده در این گزارش به این عنواین  نمونه پرداخته می شود.

نايب رئيس کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي گفت: کميسيون انرژي مجلس و وزارت نفت با توجه به سياست هاي راهبردي مقام معظم رهبري در رابطه با اقتصاد مقاومتي نشست هاي متعددي را در جهت حمايت از توان داخلي سازندگان صنعت نفت برگزار کرده تا بتواند همسو با اين شعار گامهاي مثبتي را در راستاي حمايت از آنها بردارد.

رئيس پژوهشگاه به منظور تحقق اهداف عاليه اقتصاد مقاومتي ده ميليون ريال از سهام اين شركت را در آخرين روز ثبت‏‌نام خريداري کرد.

کاظمي از راه اندازي نفت گاز پالایشگاه بندرعباس تا پايان سال آينده خبر داد وگفت: از اواسط سال جاری نفت گاز یورو 4 در شهرهای کشور توزیع می شود.

رئيس كميسيون انرژي مجلس گفت: بايد در حوزه پتروشيمي توسعه فرآورده‌ها جايگزين خام‌فروشي شود تا حداكثر ارزش افزوده را در كشور ايجاد كند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای گفت: دولت و مجلس شورای اسلامی کارهای کارشناسی در خصوص تک نرخی شدن بنزین انجام داده اند و افزایش قیمت متناسب با تورم و نیز با شیب ملایم خواهد بود.

هدايت اله خادمي با اعلام اينكه حضور در بازارهاي توليد انرژي كشور يكي از سياست هاي شركت حفاري شمال است از خريد بخشي از سهام نيروگاه زنجان و نيروگاه قم توسط شركت حفاري شمال خبر داد.

معاون فناوری و روابط بین‏ الملل پژوهشگاه از استقبال بی‏ نظیر کارکنان این مرکز از پذیره ‏نویسی سهام نخستین شرکت دانش ‏بنیان در حوزه کاتالیست خبر داد و آن را مهر تاییدی بر بلوغ پژوهشگاه در حل مشکلات صنعت و خلق فناوری از طریق شرکت‏ های دانش‏ بنیان دانست.

احداث واحدهای جدید "متانول و آمونیاک" در چابهار/توانمندسازی داخلی گامی موثر در جهت رسیدن به "اقتصاد مقاومتی"

مدیرعامل شرکت توسعه پتروشیمی گفت: مجتمع های پتروشیمی چابهار در مرحله طراحی اولیه است و هنوز میزان ظرفیت و تولید آن نهایی نشده و با تولیدی شدن این طرحها در سالهای آتی ایران می تواند قدرت نخست پتروشیمی در منطقه شود.

درباره تحویل بشکه‌های نفت خریداری شده از سوی بورس انرژی گفت: تحویل این بشکه ها از محل پالایشگاه تبریز و دو هفته پس از معامله خواهد بود.

نمایندگان مجلس در خصوص قیمت بنزین اعتقاد بر این دارند که باید تصمیم کارشناسانه گرفته شود و از هرگونه تصمیمات عجولانه و غیرکارشناسی پرهیز شود، در غیر اینصورت شاهد افزایش تورم ناگهانی در کشور خواهیم بود.

کاتوزیان، حمايت از فعاليت‏ هاي پروژه‏شی را با هدف استفاده از ظرفيت‏ هاي خالي پژوهشگاه و نیز بکارگیری از بودجه جاري به منظور بازاريابي و جلب مشتري، بسيار حائز اهميت خواند.

شرکت بهينه سازي مصرف سوخت، راهکارهاي کاهش 18,7 ميليون مترمکعبي مصرف روزانه گاز شيرين را در زمستان امسال، در قالب برنامه‌اي منسجم تدوين کرده است.

مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب از انجام مطالعه ۲۷ مخزن نفتی در محدوده عملیاتی این شرکت خبر داد و گفت: نتیجه انجام این مطالعات افزایش ۰.۲ درصدی ضریب بازیافت نفت بوده است.

محاسبات بار مالی قبوض با قیمت‌های جدید نشان می‌دهد اکثر مشترکان برای هر دوره باید هزینه 40 تا 65 هزارتومان برای مصرف گاز پرداخت کنند.

سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران گفت: در طی 15 روز نوروز یک میلیارد و 175 میلیون لیتر بنزین در کل کشور به مصرف رسید.

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران از واردات بنزین خبر داد و گفت: در صورت تصویب نهایی روزانه ١٠ میلیون لیتر بنزین وارد کشور می شود.

موسوی، از صرفه جويي بيش از 230 ميليارد ريالي اين شركت در حوزه عمليات خبر داد و گفت: اين صرفه جويي از طريق حذف هزينه هاي غيرضروري بدون كاهش خدمات رفاهي و هزينه هاي پرسنلي انجام شده است.

مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی ایران با توجه به طرح های توسعه ای در سال جاری افزایش تولید را تجربه خواهد کرد.

رکن‌الدین جوادی گفت: امیدواریم امسال با افزایش تولید گاز از محل فازهای اولویت دار پارس جنوبی، ٨٠ تا ١٠٠ میلیون مترمکعب از کسری گاز سال گذشته جبران و نیمی از نیاز گازی کشور از محل تولید داخلی تامین شود.

مدير عامل شرکت ملي نفت ايران اعلام کرد : ظرفيت کنوني توليد نفت کشور سه ميليون و 850 هزار بشکه در روز و ميانگين توليد حدود 2 ميليون و 850 هزار بشکه است.

انتهای پیام/
برچسب ها: نفت ، گاز ، پتروشیمی ، سازندگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار