رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان، دغدغه ی اصلی امروز کشور را، بحث واقعی کردن قیمت‌های انرژی دانست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان، محسن جلال پور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه 80 درصد از واحدهای تولیدی در ایران با نصف شدن قیمت جهانی انرژی، تعطیل می‌شوند ، گفت: وجود منبعی مانند یارانه‌ها که کمبودها را پوشانده ، موجب شده است تاکنون به کار کارشناسی و رقابتی نپردازیم.

ضرورت ایجاد فرهنگ اقتصادی در کشور

وی به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال"اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی"اشاره و خاطرنشان کرد: تا زمانی که فرهنگ اقتصادی در کشور ایجاد نشود، اقتصاد کشور پیشرفت نمی‌کند و کشور به موفقیت نمی‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه باید فضای بحث فرهنگی و نگاه اقتصادی برای مردم تبیین شود، تصریح کرد: در حال حاضر فضای اقتصادی دنیا ( کارکردن، تولید و هر فعالیت اقتصادی ) تنها با دانش و پشتوانه علمی به نتیجه می رسد.

جلال پور یادآور شد: در این راستا ، اتاق بازرگانی وظیفه خود می‌داند تا در توسعه فرهنگ اقتصادی فعالیت جدی داشته باشد و تا هنگامی که مردم فرهنگ درستی در تولید، مصرف و سرمایه‌گذاری نداشته باشند ، کارها و فعالیت‌ها نتیجه ای ندارد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه بیش از دو سوم کشورها عضو سازمان جهانی تجارت هستند و اگر به این سمت و سو نرویم متضرر می‌شویم، گفت: بنگاه‌های اقتصادی زیادی در یک دهه گذشته به سبب اینکه تولید بدون پشتوانه ی علمی داشته اند و خود را به روز نکرده اند ، تعطیل شده اند.


 کمبود نیروی انسانی متخصص در استان

وی علت تعداد زیاد فارغ‌التحصیلان بیکار و کمبود نیروی انسانی متخصص در کشور و استان را، نگذراندن کار عملی و اجرایی توسط دانشجویان دانست و خاطرنشان کرد: تا زمانی که دانشجو به صورت تئوری آموزش لازم را فرا گیرد و بنگاه اقتصادی بدون علمی کردن، کار خود را انجام دهد، فاصله بین صنعت و دانشگاه وجود دارد.

جلال پور تصریح کرد: دانشجویان پزشکی ، دو سال آخر دوره دانشگاه خود را، به عنوان کار عملی در بیمارستان ها می گذرانند و این نمایانگر این است که در سال‌های گذشته در زمینه تربیت پزشک موفق بوده‌ایم و این اصل باید الگو شود.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران یادآور شد: اگر تاکنون دانشگاه‌ها به ارتباط با صنعت نپرداخته اند، به این دلیل بوده است که باید برای کار تحقیق و پژوهش از دولت وجه دریافت کنند.

 

همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه در کرمان برگزار می شود.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از برگزاری همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه در تاریخ 27 و 28 فروردین توسط اتاق بازرگانی استان کرمان خبر داد و گفت: بیش از 31 اتاق بازرگانی کشور و هیئت رئیسه اتاق‌ها، 300 واحد فعال اقتصادی، 200 پژوهشگر و دانشگاهیان سراسر کشور در این همایش حضور دارند.

جلال پور به ارسال 100 مقاله به دبیرخانه این همایش و انتخاب 24 مقاله به عنوان برگزیده اشاره کرد و افزود: 80 درصد این مقالات از استان کرمان و 20 درصد دیگر از سراسر کشور ارسال شده است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، از حضور مسئولان تراز اول کشور از جمله: سه رئیس کمیسیون‌های آموزش، تولید و صنعت مجلس، نمایندگان مجلس، رؤسای دانشگاه‌ها، رؤسای سازمان‌های صنعت و معدن کشور و بخش خصوصی فعال در این همایش خبر داد و خاطرنشان کرد: در حاشیه برگزاری این همایش که در دانشگاه هایتک ماهان برگزار می‌شود، نمایشگاهی با حضور اتاق‌های بازرگانی کشور در 60 غرفه برپا می شود./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.