عزم ملی برای خروج بودجه‌های دولتی، از مقوله تولید فیلم،‌ زمینه‌ساز ساخت صنعت سینما است.

منوچهر اکبرلو منتقد سینما، در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: تأکید بر "فرهنگ" در نام‌گذاری سال جدید نشان می‌دهد که توقعات لازم در این زمینه برآورده نشده است.

وی افزود: فارغ از بودجه‌های کم و زیادی که در این عرصه هزینه شده است به نظر می‌رسد ایراد اصلی که ما را به هدف مورد نظر نرسانده مدیریت منابع و نیروهای انسانی است.

این منتقد عنوان کرد: بعضی از هنرمندان و توانایی‌های آن‌ها درست استفاده نشده؛ به این صورت که در حمایت یا ممانعت از فعالیت هنرمندان، شایستگی آن‌ها کمتر موردنظر بوده و تقسیم‌بندی آن‌ها به"خودی" و"غیرخودی" در بسیاری از موارد بر اساس منافع فردی بوده است و در نتیجه‌ی این مواردی که گفته شد، تولیدات قابل قبولی به نسبت هزینه‌هایی که شده بود نداشتیم.

اکبرلو بیان کرد: ساخت فیلم‌هایی به اصطلاح فاخر که هیچ‌گاه توقع حتی مدیران حمایت کننده‌ها را برآورده نکرده و مردم هم از آن‌ها استقبال نکردند و این تجربه بارها تکرار شده و فیلم‌سازان با وجودی که نتوانستند آثار تولید کنند، بارها با بودجه‌های دولتی، فیلم‌های پر هزینه ساختند.

این منتقد اظهار داشت: تمرکز مدیران بر"روزمرگی" باعث شده حتی اگر دیدگاه مناسبی برای اصلاح وضعیت فیلمسازی داشته باشند، فرصت کافی برای انجام این کار را نداشته باشند.

وی افزود: درگیر شدن مدیران سینمایی در مسائلی مانند خانه سینما، اکران فیلم‌ها، برگزاری جشنواره‌های زیاد،‌ تشکیل شوراهای مختلف و تولید فیلم‌ها، همه‌ی زمان مدیران سینما به خود اختصاص داده و آن‌ها را از امور سینمایی غافل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد عزم ملی در زمینه کاهش تصدی‌گری دولت و خروج بودجه‌های دولتی از مقوله تولید، مقدمه مناسبی برای تبدیل تولید فیلم‌های بی‌مخاطب به ساخت صنعت سینما باشد.


انتهای پیام/


برچسب ها: فرهنگ ، فیلم ، کاهش ، تصدی ، مدیران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار