با دیدار مسوولان اقتصادی اندونزی با فعالان اقتصادی فارس، زمینه افزایش مراودات تجاری و توسعه روابط اقتصادی دو کشور آماده شد .

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ یک هیات اقتصادی و تجاری از کشور اندونزی در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی شیراز بر ضرورت گسترش مراودات تجاری و توسعه روابط اقتصادی تاکید کردند.

رییس اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز با بیان این که در مقوله فعالیت بخش خصوصی خیلی قایل به ایجاد قید و بندها و مراسم و تشریفات نیستیم، گفت: باید به تشکیلات و فعالان بخش خصوصی اجازه دهیم آزادانه رفت و آمدهای اقتصادی خود را برقرار کنند؛ زیرا قرار گرفتن در قاب نظارتی صرف ما را به جایی نخواهد رساند.

فریدون فرقانی با اشاره به این که برای خروج از شرایط تحریم گسترش مراودات تجاری اولین باب در توسعه اقتصادی است، ادامه داد: در راستای استفاده مطلوب از شرایط حاکم و ایجاد رونق اقتصادی و توسعه فضای کسب و کار باید به هیأ تهای تجاری به دید سفیران اقتصادی نگاه کنیم و با گسترش مراودات تجاری تحریم ها را پشت سر گذاریم.

وی به مزایای نسبی و پتانسیل ها و قابلیت های بسیار فراوان آستان در زمینه های مختلف اقتصادی اشاره کرد و افزود: ظرفیت های فارس و شیراز آن گونه که باید معرفی نشده لذا حضور هیأتهای تجاری فرصت مناسبی برای معرفی این قابلیت ها به ویژه در کشورهای مسلمان و دوست در جهت توسعه توریسم و گردشگری می باشد.

این مسوول بیان کرد: تلاش داریم دروازه های تجارت شیراز به روی دنیا باز شود و مراودات و تعاملات اقتصادی در بخش های مختلف گسترش یابد.

در این نشست فعالان اقتصادی کشور اندونزی از وجود فضای مناسب برای گسترش مبادلات تجاری سخن گفته و عمده نیازهای وارداتی خود را در بخش های مواد اولیه پتروشیمی، قیر، خرما، خشکبار و میوه های خشک ایرانی اعلام کردند.

مسوول بخش اقتصادی سفارت اندونزی در ایران نیز گفت: ما معتقدیم که دین اسلام وجه مشترک بین دو کشور ایران و اندونزی است

مسئول بخش اقتصادی سفارت اندونزی در ایران افزود: رسالت و هدف ما این است که اطلاعات اقتصادی خود را از ظرفیت‌های اقتصادی کشور ایران افزایش داده و روابط حسنه تجاری با کشور ایران در زمینه صادرات و واردات کالاهای مختلف برقرار کنیم.

وی با اشاره به اینکه این نشست نخستین نشست باحضور هیئت تجاری اندونزی در شیراز است، بر ایجاد مناسبات تجاری با اتاق بازرگانی صنایع و معادن شیراز تاکید کرد./س

 
برچسب ها: گسترش ، اقتصادی ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.