دبير علمي کنگره بين ‌المللی گوارش ، کبد و تغذيه کودکان در مشهد گفت : هفتاد در صد مراجعه کودکان به درمانگاه ‌های سرپايی و مطب ‌ها به علت دردهای شکمی و یبوست است و بايد منشأ اين دردها با دقت بررسي شود.

 
 
 
  دکتر سید علی جعفریدر گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرگاران مشهد ، عامل ژنتیک را در بروز بیماری سلیاک ، بسیار موثر دانست و گفت : از هر صد نفر ايراني ، يک نفر مبتلا به بيماری گوارشی سلياک است ؛ در حالی که بسياری از مبتلايان از مشکل خود بی ‌اطلاعند.

وی افزود : همه می دانیم انسان محور توسعه پايدار است از این رو بايد توجه کرد که اين توسعه از کودک سالم شکل می گيرد.

عضوهيأت علمي دانشگاه علوم ‌پزشکي مشهد ، کودک را موجودی ارگانیک و به طور کامل متفاوت از بزرگسال دانست و تأکيد کرد : رعایت ملاحظات اخلاقی در درمان کودکان ضروری است .

دکتر جعفری تصريح کرد : تک ‌تک ارگان‌های بدن يک طفل از نظر تکاملي و ساختاري با بزرگسال متفاوتند و بايد اين ديد را براي برخي پزشکان بويژه پزشکان عمومي و حتي ساير تخصص‌ها جابيندازيم.

وی در ادامه به اهمیت کاهش مدت زمان استفاده کودک از تلويزيون تأکید کرد و گفت : بر اساس گزارش جدید «آکادمی طب اطفال آمريکا» تخمین زده می‌ شود که گذراندن هر یک ساعت برای کودکان زیر دو سال ، مقابل صفحه‌ های نمایشگر موجب کاهش برقراری ارتباط با والدینش تا مدت 50 دقیقه ، و کاهش مدت بازی های خلاقانه تا 10 دقیقه است .

دبير علمي کنگره بين ‌المللی گوارش ، کبد و تغذيه کودکان در مشهد همچنین یادآوری کرد : عادت پدرها و مادرها به تماشای طولانی مدت تلویزیون و فیلم های ویدیویی احتمال به تأخیر انداختن توانایی تلکم کودکانشان را افزایش می دهد./س

 
برچسب ها: کنگره ، تغذیه ، کودکان ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.