مقام آگاه آمریکایی در مذاکرات گفت:من نسبت به این تصور که این توافق نهایی به زودی اتفاق خواهد افتاد و یا آسان باشد هشدار می‌دهم.

به گزارش خبرنگار  اعزامی باشگاه خبرنگاران به وین، یک مقام آگاه آمریکایی که گفته می‌شود وندی شرمن  است آمریکایی پس از پایان مذاکرات وین در جمع خبرنگاران خارجی گفت: من نسبت به این تصور که این توافق نهایی به زودی اتفاق خواهد افتاد و یا آسان باشد هشدار می‌دهم.

وی افزود:عجله‌ای برای رسیدن به توافق نهایی نداریم.

مذاکره‌کننده ارشد آمریکایی تصریح کرد: توافق ژنو همچنین درباره رسیدگی به قطعنامه‌های شورای امنیت است که باید بخشی از توافق نهایی باشد‬.

مذاکره کننده آمریکایی گفت: شما هم به خوبی می‌دانید که یکی از این قطعنامه‌های سازمان ملل درباره نگرانی‌های مربوط به موشک‌های بالستیک سخن می‌گوید‬‬ که توانایی حمل سلاح های هسته‌ای دارد ‫و وقتی به شما می‌گوییم که نگرانی‌های ما بحث شده مفهوم آن این است که نگرانی‌های ما مورد بحث قرار گرفته است.

مقام ارشد آمریکا نسبت به توافق نفتی ایران و روسیه هشدار داد: بیشتر از این پیش نروید.

وی مدعی شد:ما در این باره با دو طرف بسیار صریح و مستقیم صحبت کرده‌ایم‬ ‫که باید این روند را خاتمه دهند‬ ‫و وارد فعالیت‌هایی نشوند که تحریم ها را مجاز می‌سازد‬. ما اقدامات مناسب را در پیش خواهیم گرفت‬ ‫و از هر دو طرف می خواهیم که بیش از این پیش نروند‬‬

مذاکره کننده آمریکا با اشاره به انتصاب حمید ابوطالبی به عنوان نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد گفت: اعتقاد ما این است که نامزد جدید مورد نظر احتمالی ایران از نظر آمریکا قابل اعتماد نیست‬. ‫ما این نظرمان را به ایرانی‌ها از طریق مجاری که در دسترس بود منتقل کردیم‬.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار