کاوشگری امریکایی در تصویری لحظه ای را شکار کرده است که در سطح سیاره مریخ نوری دیده شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از دیلی میل:آزمایشگاههای سازمان فضایی آمریکا(ناسا) بر روی پایگاه اینترنتی خود تصویری را منتشر کرده است که آن را کاوشگر آمریکایی "کوریوزیتی" در نیمه سال 2012 از روی سطح سیاره سرخ شکار کرده است.در این عکس نوری از فاصله بسیار دور در مقابل یکی از دوربین ها ظاهر می شود.



این عکس به منزله برگ برنده ای برای طرفداران نظریه وجود موجودات زنده است که در پایین سطح مریخ زندگی می کنند که مشهورترین آنها "اسکات وارینگ" آمریکایی صاحب وبلاگ "Ufo sightings " "daily استووی باسرزنش ستاره شناسان این تصویر را _به گفته وی_ نشانه جدیدی از گفته های اوست.

"دووگ الیسون"یکی از دانشمندان ناسا و متخصص در زمینه مریخ و کاوشگری که تا 5 ماه آینده ماموریتش به پایان می رسد گفت:آنچه که در این عکس به نظر می رسد نمی تواند نشان دهنده حیات در مریخ باشد، اما می توان از نظر علمی ان را تفسیر کرد.

منبع نور

الیسون گفت: این نور می تواند ناشی از تاثیرپذیری یک شعاع فلکی متراکم با انرژی بالا باشد که لحظه تصویر برداری به این نقطه از مریخ رسیده باشد، زیرا تراکم جو مریخ بسیار پایین است و اجازه رسیدن اجزای کوچک اشباع شده با انرزی بالا به سطح را نمی دهد آنچنان که جو  متراکم تر زمین به آن اجازه می دهد.


علت نور و طبیعت آن

ناسا در تفسیری همراه با عکس گزارش داد، دوربینی که این عکس را گرفته است در سمت راست کاوشگر قرار داردو این در حالی است که نور در عکسهای گرفته شده توسط دوربین های این مرکز که در سمت چپ هستند، دیده نمی شود.

در گزارش ناسا امده است، مسئولان این کاوشگر در حال بررسی این تصویر هستند و بعد از حصول اطمینان درباره علت و طبیعت نور بیانیه ای منتشر خواهد شد.ژوستون یکی دیگر از دانشمندان ناسا هم گفت: این نور احتمالا از انعکاس یک نور از صخره ها ناشی شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: مریخ ، نور ، کاوشگر ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۲۶ ۲۱ فروردين ۱۳۹۳
شاید یه چوپان مریخی باشه ..........
آخرین اخبار