آوینی که در طول عمر خود عنوان سید اهل قلم را برگزیده با نگارش کتاب "آینه جادو"، آینه تمام نمای هنر انقلابی را به تصویر کشیده است.

سیدمنصور شجاعی طباطبایی، کاریکاتوریست در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه عنصر تعهد در ارتباط با هنر انقلابی و متعهد شرایط اصلی است، افزود: در واقع آن احساسی که به یک اندیشه آرمانی تعلق دارد بحث تعهد بوده و این تعهد وفاداری به آرمان‌های انقلاب و دفاع مقدس است.  

وی افزود: هنرمندان ما با تعهدی که نسبت به این آرمان‌ها دارند آثاری را عرضه کرده‌اند که نوعی از هنر را با رویکرد اسلامی، مذهبی و انقلابی به عرصه ظهور گذاشتند و به هر جهت تأثیر آن هم از مرزهای جغرافیایی این منطقه خارج شده و در عرصه بین‌الملل هم رخ نمایی کرده است.  

این کاریکاتوریست اظهار داشت: در واقع هنرمندان در حوزه کاریکاتور به گونه‌ای کار کرده‌اند که انصافا ما در فیلم به توانمندی مثال زدنی رسیدیم و در بین کشورهای پیشرفته دنیا در حال حاضر کاریکاتور ایران جزء هنرهای ریشه‌داری بوده که به جرأت می‌توان گفت اگر در جشنواره‌ها و رخدادهای بین‌المللی نباشد، آن جشنواره از لحاظ کمی و کیفی فاقد ارزش است.
 
شجاعی طباطبایی تصریح کرد: به هر جهت هنرمندان این مرز و بوم با احساس تعهدی که نسبت به بسیاری از مفاهیم ارزشی دارند کارهای مثال زدنی خوبی انجام داده‌اند که ثمره‌اش قابل دیدن است.
 
وی در ادامه گفت: کتاب "آینه  جادو"ی شهید آوینی که به سید اهل قلم معروف شده، آینه تمام نمای هنر انقلابی است.  


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار