رئيس كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي گفت: مبالغ برگشتي در فاز دوم هدفمندي با افزايش همراه است كه بايد صرف بخش‌هاي عمراني، حمل‌ونقل و صنعت شود.

علی اکبر آقايي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: اجراي فاز اول يارانه‌ها مطابق قانون اجرا نشد و موجب تورم و ركود در اقتصاد كشور شد.

وي در ادامه افزود: بودجه‌بندي سال‌هاي گذشته در بخش عمران و حمل‌ونقل موجب ايجاد مشكلات امروز در اين بخش شده است.

آقايي افزود: با افزايش قيمت‌ها قطعا قيمت‌هاي پايه‌اي عمران كشور افزايش خواهد داشت و فاز دوم تأثيري در بخش عمران نخواهد داشت.

وي گفت: اجراي فاز دوم هدفمندي با در نظرگرفتن سهم عمران،‌ توليد، صنعت و حمل‌ونقل نگراني‌هاي سرمايه‌گذاري را از بين خواهد برد و اگر اينگونه نباشد ما حتما در بخش عمران و حمل ونقل متضرر خواهيم بود.

آقايي گفت: در حالي فاز دوم در بخش عمران، صنعت و حمل‌ونقل تأثير مثبت خواهد داشت كه مقداري از مبالغ به دست آمده از محل هدفمندي، صرف بخش‌هاي ذكر شده، شود.

وي ادامه داد: بايد توجه داشت كه در فاز دوم، برگشت مبالغ از محل هدفمندي افزايش پيدا مي‌كند.

وي اظهار داشت: فاز دوم يارانه‌ها در اقتصاد كشور، مبادلات اقتصادي و ميزان صرف انرژي و سوخت تأثيرات مثبت بسياري خواهد گذاشت.

در ادامه احمد جباري عضو كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي گفت: فاز اول يارانه‌ها تأثير به سزايي در بخش حمل‌ونقل و عمران نداشت، با توجه به اينكه ما اذعان داشتيم فاز اول با موفقيت انجام شده است.

وي گفت: چيره و روش در فاز دوم در نحوه ثبت‌نام ما مناسب نيست و نبايد به احوالات شخصي افراد وارد شوند.

جباري افزود: فاز دوم يارانه‌ها در بخش سلامت و عمران تأثير به سزايي خواهد داشت و مردمي كه نياز به يارانه ندارند با انصراف، به بخش توليد و جامعه كمك خواهند كرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: عمران ، هدفمندی ، یارانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار