ضرغام صادقی تذکرات کتبی نمایندگان مردم در خانه ملت را قرائت کرد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، ضرغام صادقی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.
 
تذاکرات کتبی نمایندگان خانه ملت به مسئولان اجرایی کشور به شرح ذیر است:
 
حسینی نماینده قصرشیرین، سرپل ذهات و گیلانغرب به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص عدم آنتن‌دهی در نقاط روستایی شهرستان‌های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب تذکر داد.
 
کوچکی‌نژاد و ندیمی نمایندگان رشت و لاهیجان به وزیر ورزش و جوانان درباره برگرداندن یک امتیاز کسر شده از تیم داماش و پرسپولیس تذکر دادند.
 
طاهری و نظری‌مهر نمایندگان گرگان و کردکوی به رئیس ‌جمهور در خصوص تذکر به مرکز آمار ایران برای اصلاح شیوه آمارگیری بیکاران کشور تذکر دادند.
 
شریعت‌نژاد نماینده تنکابن به رئیس‌ جمهور درباره تسریع در تعیین تکلیف آسیب‌دیدگان ناشی از برف سنگین غرب مازندران با مرکزیت تنکابن که بعد از 2 ماه اقدامی نشده است، تذکر داد.
 
نیاز آذری و ناصری نمایندگان بابل تذکر به وزیر جهاد کشاورزیتسریع در پرداخت خسارت به باغداران شهرستان بابل
 
تذکر رحمانی، علیلو، مددی، باقری، سعیدی، پزشکیان، دهقانی، داوتگری، فلاحی باباجان و فرهنگی نمایندگان تبریز، شبستر، میانه، بناب، ورزقان، مراغه و اهر به رئیس‌ جمهور در خصوص دستور تسریع در برآورد و جبران خسارت وارده به کشاورزان و باغداران استان آذربایجان شرقی در اثر سرمازدگی اول سال.
 
قاضی‌پور نماینده ارومیه به وزیر امور خارجه در خصوص تسریع در تشکیل کنسولگری عراق در ارومیه تذکر داد.
 
تذکر اکبریان، کولیوند، کیائی‌نژاد، حسینی، احمدی، لاشکی، مقیمی، علیپور و یوسفیان ملا به وزیر راه و شهرسازی درباره جلوگیری از خروج پروژه تهران ـ شمال از برنامه‌های آن وزارتخانه با وجود وعده وزیر و نیاز کشور.
 
تذکر موسوی‌نژاد نماینده دشتستان به وزیر امور خارجه در خصوص تسریع در پاسخ قاطعانه و عزتمندانه به بیانیه اتحادیه اروپا و پرهیز از تسامح و تساهل در برابر کشورهای زیاده‌خواه غربی.
 
تذکر زمانیان نماینده شهرکرد به وزیر راه و شهرسازی درباره عملکرد نامناسب بنیاد مسکن در استان چهارمحال و بختیاری.
 
عبدی نماینده خرم‌آباد به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص باب کردن شیوه نامبارک خرید و فروش پست‌های مدیریتی در سازمان جهاد کشاورزی لرستان و به وزیر اطلاعات در خصوص کندی و مماشات در برخورد با مدیریت‌های خاطی و کندی اقدامات قانونی در مجموعه‌های زیر نظر تذکر داد.
 
تذکر زمانیان نماینده شهرکرد به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص جلوگیری از واردات بادام و گردوی خارجی و به وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر اینکه با توجه به تولید بادام داخلی تحت چه شرایطی اجازه ورود بادام به داخل کشور داده می شود؟
 
تذکر سالک نماینده اصفهان به وزیر نیرو در خصوص اولویت تأمین آب شرب کشاورزی و صنعت؛ ضمنا پساب شهرستان اصفهان تامین کننده بخشی از کشاورزی است که نمی توان در اختیار بخش صنعت گذاشت.
 
دستغیب نماینده شیراز به وزیر کشور در خصوص ضرورت رسیدگی به وضعیت کارتن‌خواب‌ها و معتادان و ناامنی‌های ایجاد شده برای شهروندان.
 
تذکر دستغیت نماینده شیراز به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص عدم تعادل بین ساخت و سازهای مسکن جدید و کمبود و نقصان امکانات فنی نسبت به واگذاری تلفن ثابت.
 
تذکر حسن‌نژاد نماینده مرند و جلفا به رئیس‌ جمهور و وزیر جهاد کشاورزی در خصوص عدم حساسیت و تصمیم‌گیری به جبران خسارات وارده به کشاورزان شمال غرب.
 
تذکر منظری توکلی نماینده بافت، رابر و اروزوئیه به وزیر نیرو درباره تکمیل تصفیه‌خانه سد بافت به منظور تأمین آب آشامیدنی شهرهای بافت، ارسنجان و راور و جلوگیری از بحران بهداشتی و اجتماعی در سه شهر مذکور و به وزیر راه و شهرسازی در خصوص رفع نقاط حادثه‌خیز جاده بافت- اورزوئیه‌ - حاجی آباد به منظور جلوگیری از تلفات بیشتر.
 
افتخاری نماینده تهران و احمدی لاشکی نماینده نوشهر به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص علت توزیع سیم‌کارت‌های فاقد اعتبار مناسب کشور عربستان در فرودگاه مهرآباد در میان زائران بیت‌الحرام تذکر دادند.
 
تذکر قاضی‌پور و محجوب نمایندگان ارومیه و تهران به رئیس‌ جمهور و وزیر نیرو درباره جلوگیری از خشک شدن دریاچه ارومیه و اقدام فوری با وجود خشک شدن 90 درصد از این دریاچه.
 
تذکر قاضی‌پور و محجوب نمایندگان ارومیه و تهران و به وزیر بهداشت در خصوص ارائه خدمات تخصصی از طریق پزشک متخصص در ایام تعطیلات به ویژه عید نوروز برای حفظ جان بیماران بیمارستان‌های دولتی و خصوصی تذکر دادند.
 
کوچکی نژاد و نعیمی رز نمانیدگان رشت و آستارا تذکر به وزرای نفت و کشور رسیدگی به خانوارهایی که بر اثر حادثه 6 نفر از اعضای خود را ازدست دادند.
 
تذکر جعفری بنه خلخال نماینده خلخال به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص عدم تعیین تکلیف و راه‌اندازی کارخانه سیمان خلخال بعد از 20 سال و به وزیر راه و شهرسازی در خصوص عدم توجه به وضعیت جاده اسالم - خلخال که در اثر آن، جاده عملا از بین رفته است و عدم رسیدگی جدی به جاده‌های روستایی شهرستان‌های خلخال و کوثر.
 
تذکری خضری نماینده پیرانشهر و سر دشت به وزیر راه و شهرسازی در خصوص تعریض و بهسازی و نصب گاردریل در جاده پرحادثه سردشت ـ پیرانشهر، سردشت ـ مهاباد، سردشت ـ بانه و سردشت ـ بوکان.
 
تذکری قادری نماینده شیراز به رئیس ‌جمهور در خصوص اعلام سقف درآمدی قبل از ثبت‌نام برای دریافت یارانه در طرح هدفمندسازی یارانه‌ها.
 
هاشمی نخل ابراهیمی نماینده میناب، رودان، جاسک،سیریک و بشاگرد  به وزیر راه و شهرسازی در خصوص تسریع در احداث راه رودان به زیارتعلی و راه میناب به هشت‌بندی تذکر داد.
 
جعفری بنه خلخال نماینده خلخال و کوثر به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص توجه جدی به کشاورزان و باغداران روستاهای شهرستان خلخال و کوثر و به وزیر نفت در خصوص علت عدم گازرسانی به روستاهای اطراف خلخال تذکر داد.
 
گروسی نماینده شهریار، قدس و ملارد به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص اقدام در خصوص جبران سرمازدگی شدید باغات در شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد تذکر داد.
 
بذرپاش نماینده تهران به وزیر ورزش و جوانان در خصوص برخورد نامناسب با دو باشگاه پرسپولیس و استقلال آن هم در روزهای پایانی مسابقات لیگ برتر که سبب تأثیر روی عملکرد این تیم در این زمان شده است و به وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص برخورد نامناسب با مردم برای انصراف از دریافت یارانه‌ها و ادبیات خاص از قبیل اینکه هر کسی ثبت‌نام کند یعنی به دولت اجازه سرکشی به حساب‌های بانکی و زندگی آنها را می‌دهد که در شأن ملت ایران نیست، تذکر داد.
 
آغاجری نماینده بندر ماهشهر به وزیر نیرو در خصوص عدم لحاظ کردن منطقه جراحی شهرستان ماهشهر در طرح کشاورزی 55 هزار هکتاری سفر مقام معظم رهبری تذکر داد.
 
احمدی نماینده مردم دهلران به وزیر نیرو در خصوص دلیل انفعال و بی‌برنامگی این وزارتخانه در مدیریت و بهره‌برداری از سد برق آبی سیمر و به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص دلیل واگذاری غیراصولی اراضی شهرستان دهلران به افراد غیربومی، سازمان‌ها و شرکت‌های غیرمرتبط تذکر داد.
 
زمانیان نماینده شهرکرد به رئیس ‌جمهور و وزرای کشور و نیرو در خصوص اینکه متأسفانه با وجود پیگیری‌های متعدد هنوز کار خلاف و غیرقانونی در بهشت‌آباد و گلاب 2 در حال اجراست و دستور ویژه‌ای برای جلوگیری از این گونه امور خلاف و حفر تونل‌های غیرقانونی و به وزیر راه و شهرسازی در خصوص رسیدگی به وضعیت راه‌های نامناسب شهرستان‌های سامان و شهرکرد و به وزیر ورزش و امور جوانان در خصوص تأمین بودجه برای تقویت بنیه هیأت‌های ورزشی تذکر داد.
 
جعفری نماینده بجنورد به وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص علت تأخیر بانک ملت برای باز کردن ال سی، به وزیر تعاون در خصوص تعلل مسئولان ذیربط در خصوص اجرایی کردن فاز دوم مجتمع پتروشیمی در خراسان شمالی، به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص علت تعلل متولیان امور در راه‌اندازی و توسعه صنعت پتروشیمی و شمش آلومینیوم جاجرم در شهرستان‌های بجنورد و جاجرم و به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص علت تعلل مسئولان ذیربط در ساخت و راه‌اندازی سینما و ایجاد شهرک سینمایی در استان خراسان شمالی تذکر داد.
 
ندیمی نماینده مردم لاهیجان به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص پیگیری افزایش وجه خرید برگ سبز چای درجه یک به 2 هزار تومان و درجه دو به 1700 تومان به منظور تأمین هزینه‌ها و تعامل در تورم تذکر داد.
 
زمانیان نماینده مردم شهرکرد به وزیر راه و شهرسازی در خصوص رسیدگی به وضعیت نابسامان مسکن مهر در استان چهارمحال و بختیاری و به وزیر نیرو در خصوص تسریع در جلوگیری از تونل گلاب 2 که هنوز کار غیرقانونی و غیرمجاز ادامه داده می‌شود، تذکر داد.
 
بیرانوند نماینده بروجرد به رئیس‌ جمهور در خصوص لزوم ارائه بسته سیاست‌های حمایت از نهاد خانواده هنگام ارائه الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت تذکر داد.
 
ندیمی نماینده لاهیجان به وزیر نیرو در خصوص پیگیری راه‌اندازی سدهای خاکی استان به منظور حل مشکل کم‌آبی مناطق شهرستان لاهیجان سیاهکل تذکر داد.
 
تذکر خجسته نماینده همدان به وزیر علوم در خصوص لزوم توجه به ایجاد فضای بانشاط سیاسی در دانشگاه‌ها بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری .
 
انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار