مدیر کل راه و شهرسازی درنشست با خبرنگاران ،با اشاره به اينكه 348 پروژه راهسازي از محل اعتبارات تخصيص يافته به اداره راه و شهرسازي در استان يزد در حال اجرا، بيان كرد: پروژه هاي ملي يزد - بافق، زارچ - اشكذر، باند دوم يزد - طبس، يزد -سورمق و از جمله اين پروژه‌هاي ملي است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

وی گفت: امسال تلاش مي كنيم عمليات زيرسازي اين مسير به پايان برسد و آسفالت آن نيز انجام شود.

رضایی در پاسخ به سئوال ديگري در مورد جاده گزوئيه به عنوان جاده اي نزديك به يكي از مهمترين و اصلي ترين زيستگاه هاي يوزپلنگ ايراني اظهار داشت: جاده گزوئيه در منطقه حفاظت شده محيط زيست قرار دارد و مدتها بود كه اين راه بسته شده بود اما با پيگيري هاي انجام شده در سال گذشته، قرار شد اين محور در حد يك محور روستايي و خاكي بهسازي و مورد استفاده اهالي قرار گيرد.

رضايي عنوان كرد: با وجود محدوديت هايي كه در مورد اين جاده وجود داشت، جلسات متعددي به دليل حساسيت زيست محيطي تشكيل شد و سرانجام نتيجه آن شد كه اين محور در حد يك محور روستايي باقي بماند و اكنون نيز به عنوان يك محور خاكي براي اهالي قابل تردد است.

وي تصريح كرد: ابنيه فني در مسير اين جاده نيز براي هدايت آبهاي سطحي احداث مي شود اما آسفالت اين جاده در دستور كار ما نيست و مسير جايگزين براي آن انتخاب شده و جاده گزوئيه در حد فعلي مي تواند نياز اهالي را برطرف كند.

مديركل راه و شهرسازي استان يزد از وارد آمدن حدود 30 ميليارد ريال خسارت به راه‌ها و ابنيه هاي فني راه هاي استان يزد خبر داد.

رضايي، اظهار داشت: خسارات وارد شده به راه هاي استان يزد و ابنيه فني بيش از دو ميليارد و 900 ميليون تومان بوده است كه اين ميزان خسارت مستندسازي و به وزارتخانه ارسال شد.

وي همچنين با اشاره به اقدامات انجام شده در ايام تعطيلات نوروز عنوان كرد: در تعطيلات نوروز امسال علاوه بر ساماندهي و استقرار 23 اكيپ و انجام عمليات‌هاي اضطراري، سه مرتبه در نقاط برفگير استان يزد عمليات برف روبي انجام شد./س
برچسب ها: عملیات ، راهسازی ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.