رييس كميسيون اقتصادي مجلس گفت: واگذاري شركت‌هاي دولتي بر اساس اصل 44 مي‌تواند درآمد قابل توجهي براي دولت به وجود آورد كه بخش خصوصي و انگيزه سرمايه‌گذار، نقش مهمي در واگذاري شركت‌ها ايفا مي‌كند.

ارسلان فتحي‌پور رييس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: بايد در تخصيص درآمدها، بودجه واقعي در نظر گرفته شود تا مشكلاتي براي تأمين مالي دولت پيش نيايد.
 
وي گفت: دولت از بحث فروش نفت و دريافت ماليات‌ها و همچنين از عوارض گمركي كشور درآمد كسب مي‌كند.
 
وي در رابطه با كسب درآمد دولت از طريق واگذاري چنين گفت: واگذاري شركت‌هاي دولتي بر اساس اصل 44 مي‌تواند براي دولت كسب درآمد قابل توجهي به وجود آورد.
 
وي افزود: وزير اقتصاد و دارايي برنامه‌هاي راهبردي براي اقتصاد كشور در نظر گرفته است كه يكي از آن‌‌ها تأمين مالي پايدار براي دولت است.
 
فتحي‌پور گفت: تعدادي از منابع درآمدي دولت از طريق قانون مشخص شده است كه درآمدهاي مالياتي و گمركي و تعرفه‌ها از اين موارد هستند.
 
وي افزود: بايد ثبات اقتصادي در كشور حاصل شود كه در حال حاضر به يك ثباتي رسيده‌ايم و سعي بر آن است كه در سال‌هاي آينده حفظ شود.
 
وي در رابطه با درآمدهاي پايدار دولت گفت: درآمدهاي پايدار دولت، ماليات ارزش افزوده و مستقيم و عوارض است كه تقريباً در سال‌هاي گذشته براي دولت درآمد به وجود آورده است.
 
وي ادامه داد: براي كسب ارزش افزوده بالاتر بايد دانش و تكنولوژي را وارد كشور كنيم تا سرمايه گذاري موفق صورت گيرد و وابستگي به نفت و اقتصاد تك محصولي كاهش يابد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: شرکت ، دولتی ، واگذار ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار