کارگاه آموزشی تغذیه اصولی باغات پسته برای پسته کاران خراسان رضوی با حضور یکی از کارشناسان برجسته پسته آلمان در سبزوار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد رییس سازمان نظام مهندسی سبزوار در آغاز بکار این کارگاه با اشاره به پیشینه هزار ساله کاشت پسته در خراسان از جمله شهرهای سبزوار و سرخس گفت: در حال حاضر بیش از 360 هزار هکتار باغ پسته در سراسر کشور وجود دارد

علی اصغر آبسالان با بیان اینکه خراسان رضوی در رتبه دوم تولید این محصول در کشور قرار دارد، افزود: همچنین شهرستان سبزوار با بیش از سه هزار هکتار باغ پسته ، قطب تولید پسته در استان محسوب می شود.

در این کارگاه آموزشی دکتر بنجامین کلاگ، دکترای تغذیه گیاهی از کشور آلمان درباره باغداری و پرورش محصول استراتژیک پسته و آشنایی و پیشگیری از اشتباهات احتمالی در نگاهداشت باغات پسته از نقطه نظر تغذیه و معرفی کودهای سوسپانسیون وکسال (Wuxal) و کود آهن کرسکال (Crescal) به حاضران آموزش های لازم را داد.

برچسب ها: تغذیه ، باغات ، پسته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هادی پهلوان
۱۱:۱۱ ۳۱ شهريور ۱۳۹۳
باسلام احتراما باستحضار مرسانم من حدود 13 هکتار زمین در خراسان رضوی دارم و می خواهم جهت باغ پسته آماده سازی کنم ولی متاسفانه هیچ گونه اطلاعتی جهت شروع بکار ندارم خواهشمند است جهت مراجعه به کدام ارگان من را نسبت به شروع کار راهنمایی کنید. باتشکر