مدیر اداره امور عشایری مهران ازکوچ بهاره عشایر این شهرستان به مناطق سردسیر ییلاقی در چند روز گذشته خبرداد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ مختار حاتمی با اعلام این خبر گفت: عشایر این شهرستان بطور معمول از نیمه دوم فروردین ماه به تدریج کوچ قشلاقی خود را آغاز می کنند و این کار تا نیمه نخست اردیبهشت ادامه می یابد.
وی افزود: یک هزار و 100 خانوار عشایری در شهرستان مهران با 84 هزار راس دام خود را از چراگاه های ییلاقی به قشلاقی کوچ دادند.
مدیر اداره امور عشایری شهرسنان مهران افزود: عشایر این شهرستان همه ساله پاییز و زمستان خود را در مناطق گرمسیری صالح آباد ، کولک ، کنجانچم ، کپریه ، رضاآباد ، چالاب و چنگوله ، آبزیادی و اطراف روستای بانرحمان سپری کرده و با گرم شدن هوا به سوی مناطق سردسیر ، شهرستان های ملکشاهی - ایلام - سیروان - چرداول و استان های همدان و کرمانشاه کوچ ییلاقی خود را آغاز کرده اند.
حاتمی ادامه داد: اداره امور عشایری شهرستان مهران در زمینه تامین آب آشامیدنی، نگهداری و مرمت راه ها و سایر امور رفاهی ، امنیتی ،آموزشی و فرهنگی به عشایر کوچرو خدمات دهی می کند.
وی تاکید کرد: کوچ عشایر مهران به مناطق ییلاقی هر ساله از اواسط فروردین ماه آغاز می شود و بازگشت آنها به مناطق گرمسیری یا قشلاقی نیز آبان ماه خواهد بود./ب
 
 
 

 
برچسب ها: آغاز ، کوچ بهاره ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.