کارگردان "گلوگاه شیطان" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

هنرمندان باید قلم‌شان، قلم انقلاب باشد

وظیفه هنرمندان در همه حوزه‌ها باید صیانت از فرهنگ و قلم‌شان، قلم انقلاب باشد.

حمید بهمنی کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص سخنان مقام معظم رهبری در مورد "فرهنگ" از اقتصاد مهمتر است، گفت: انقلاب ما با حضور مردم و با حمایت رهبری و با باورهای دینی‌مان پیروز شد و رژیم 2500 ساله شاهنشاهی را سرنگون کرد.
 
وی ادامه داد: انقلاب ما یک" انقلاب فرهنگی" است. 8 سال دفاع مقدس ما جنگ فرهنگی و نه جنگ تسلیحاتی بود. در جنگ 8 سال دفاع مقدس ما 25 کشور از ابر قدرت‌ها حمایت می‌کردند و ما با دست خالی می‌جنگیدیم. 
 
بهمنی افزود: ما سال 57 انقلاب فرهنگی داشتیم و در همان سال امام (ره) وارد ایران شدند و راجع‌به فرهنگ صحبتهای  مستوفایی انجام دادند   و مقام معظم رهبری به همان مطالب امام (ره) در سال 57 اشاره داشتند.
 
 این کارگردان اظهار داشت: در حوزه "فرهنگ" کوتاهی‌هایی شد که بعضی از آنها عمدی و بعضی دیگر سهوی بوده است.  
 
وی عنوان کرد: اگر اقتصاد تغییراتی داشته از همان اندیشه‌ها بوده، و مقام معظم رهبری هم چندین سال به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر "فرهنگ" تاکید داشتند.  
 
بهمنی تصریح کرد: مردم ایران برای فرهنگ کشورشان ارزش قائل شدند و خون دادند در بحث موسیقی، سینما و حوزه‌های دیگر فرهنگ، مسائلی وجود دارد که باید برطرف شود. در جشنواره سی و دوم فیلم فجر 75 درصد فیلم‌ها با سیاه‌نمایی روابط غلط را به نمایش گذاشت.
 
وی ضمن اشاره به این نکته که رسانه ملی کارهای مثبتی را در خصوص انقلاب انجام داده است، بیان کرد: سریال "پایتخت" با وجود کاستی‌هایی، فرهنگ عمیق کشورمان را با تکیه بر باورهای سنتی خودمان به تصویر کشید.  
 
بهمنی اظهار داشت: فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگ درست است، در طی این چند سال آنچنان که با شانیت انقلاب سازگار باشد را در حوزه فرهنگ کار نکردیم.  
 
البته ممکن است افرادی در سینمای جمهوری اسلامی ایران درباره شانیت انقلاب به صورت شعاری صحبت کنند که این کار درستی است.  
 
وی ادامه داد: وظیفه هنرمندان در همه حوزه‌ها صیانت از فرهنگ بوده و باید قلمشان، قلم انقلاب باشد.  
 
این کارگردان افزود: مقام معظم رهبری بسیار دقیق و درست بیان کردند و نگرانی ایشان از مسائل فرهنگ به جا و درست است.  
 
وی گفت: در کشور ما خیلی چیزها را از دست می‌دهیم یکی از بحث‌های جامعه، بحث ازدیاد جمعیت است.  
 
بهمنی اظهار داشت، دوران دفاع مقدس همه آن برای ما درس و تجربه‌ای فوق‌العاده بود که داریم آن را از دست می‌دهیم.  
 
این کارگردان خاطر نشان کرد: افتخار می‌کنم که در کشور ایران زندگی می‌کنم که شخص اول آن مقام معظم رهبری است که موشکافانه به مسائل نگاه می‌کنند وبه طور صحیح آن را گوشزد می‌کنند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: انقلاب ، هنرمندان ، مقدس ، قلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار