برخی از محصولات زیبایی و استفاده از آنها سبب افزایش ریسک ابتلا به بیماری‌های خطرناک در دوران سالمندی در افراد می شود.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ پژوهشگران دریافته‌اند استفاده از محصولات زیبایی ضد پیری می توانند سبب کاهش طول عمر افراد شود.

گفتنی است، دانشمندان براساس جدیدترین تحقیقات دریافته‌اند بدن انسان در هنگام پیری اقدام به ترشح هورمون‌های خاصی می‌نماید که سبب محافظت از بدن در مقابل بیماری‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، استفاده از درمان‌های هورمونی ضد پیری که البته در زمینه محصولات زیبایی توسط افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد سبب کاهش طول عمر افراد می شود.

دانشمندان دریافته‌اند این محصولات سبب افزایش خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها و کاهش قدرت دفاع بدن در مقابل بیماری‌ها می‌شود.

دانشمندان این نتایج را با بررسی بر روی 184 فرد بزرگسال در طول یک دوره 11 ساله بدست آورده‌اند.

اکثر این افراد در دوران نوجوانی از هورمون‌هایی مانند هورمون رشد استفاده کرده‌اند، پزشکان معتقد هستند استفاده از هورمون رشد همانند یک تیغه دو لبه می تواند سبب سلامت و یا بروز بیماری در افراد شود.

پزشکان در یک نظریه جدید عنوان کرده‌اند حتی ترشح کم هورمون رشد در سنین نوجوانی می تواند سبب محافظت از بدن در سالمندی شود.

پزشکان توصیه اکید می نمایند نوجوانان برای استفاده از هورمون‌های رشد و یا افراد سالمند برای حفظ زیبایی صورت خود حتما با پزشک متخصص مشورت نمایند.

انتهای پیام/

برچسب ها: پوست ، پیری ، طول ، عمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار