فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: بهداشت یک زیرساخت حیاتی برای زندگی مردم بوده و در کنار آب، راه و آموزش از اهمیت بالایی برخوردار است.

ˈابوالقاسم مهریˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به در پیش بودن روز جهانی سلامت اظهارکرد: بدون مشارکت مردم بخصوص در روستاها نمی توان امور را ساماندهی کرد.

وی گفت: یکی از وظایف و مسؤولیت های شوراهای شهر و روستا حفظ بهداشت و سلامت است که متاسفانه موضوع مشارکت مردم در این زمینه مغفول مانده است.

فرماندار شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: رسانه ملی و سایر رسانه ها، خبرگزاریها و مطبوعات باید در زمینه افزایش مشارکت مردم در ارتقاء بهداشت فعالتر شوند و در این زمینه باید فرهنگ سازی بهتری کرد.

وی تصریح کرد: ناهنجاری های بهداشتی برای مردم مضر است و در این راستا رسانه ها نقش خطیری در بالا بردن سطح آگاهی افراد دارند.

مهری در ادامه متذکر شد: همه ما باید در امر بهداشت و سلامت به صورت جدی کار کنیم تا از بروز مسائل و مشکلات بهداشتی که تهدیدی برای سلامت جامعه است جلوگیری کرده و این مسائل را به حداقل برسانیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان فیروزکوه در ادامه بیان کرد: باید نسبت به ارتقاء شاخص سلامت در شهرستان کمک کنیم تا در همه ابعاد آموزشی، اجتماعی و شهروندی فرهنگ سازی بهداشت به صورت عمومی منتشر و اشاعه شود.

فرماندار شهرستان فیروزکوه با اشاره به اهمیت بهداشت و سلامت در جامعه، گفت: بحث بهداشت و سلامت یک مقوله تک بخشی نیست و آن را نمی توان تنها در حیطه وظایف شبکه بهداشت قلمداد کرد، بلکه وجود بهداشت و سلامتی در جامعه همیاری و هماهنگی و مساعدت همگانی را می طلبد و همگان وظیفه دارند در رسیدن به قله سلامت که هدف شبکه بهداشت و درمان است یاری رسان باشند.

مهری افزود: ارتقای بهداشت، درمان و سلامت مردم از جمله امور بسیار مهمی است که باید در برنامه ریزی مدیران دستگاه های مختلف شهرستان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

این مقام مسؤول در خاتمه تاکید کرد: مسؤولان باید توجه کنند که تمامی اقدامات و برنامه ها بر اساس طرح های مطالعاتی صورت گیرد تا نتایج مطلوب تر و موثرتری به دنبال داشته باشد./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.