در سال جاری دو میلیادر ریال برای اجرای طرح های بیانزدایی در ایرانشهراختصاص یافت

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران زاهدان .، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ایرانشهر گفت: با این اعتبارات 190 هکتار از بیابانهای شمال شهر بمپور با احداث تشک مراقبت و نگهداری می شود و 50 هکتار دیگر نیز نهال کاری خواهد شد.

ˈمنصور بامریˈ افزود: مجموع مساحت مناطق تحت تاثیر فرمایش بادی در ایرانشهر را 471 هزارو 594 هکتار است که از این مساحت 278 هزارو 614 هکتار در حد بحرانی است.

وی کاشت بوته های سازگار را یکی از روش های جلوگیری حرکت شن های روان در مناطق بیابانی و شن زار ذکر کرد وتصریح کرد : برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از وزش توفان ها به خانه ها و زمین های کشاورزی و تاسیسات شهر بمپور در شمال این شهر بندسازها و در طول مسیر حرکت شن های روان درختان گز، کهور و درختان محلی دیگر کاشت شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ایرانشهر گفت: این شهرستان دارای دو منطقه با حاکمیت فرسایش بادی است که یکی در شمال شهر بمپور و شمس آباد و دیگری منطقه دشت سمسور است که سطح بسیار وسیعی از اراضی را در برگرفته اند و همه ساله خسارتهای زیادی به اراضی زراعی، مسکونی و تاسیسات اقتصادی و سلامت مردم وارد می کنند.

وی اظهارکرد : آثار مخرب شن های روان لزوم تثبیت آن در طبیعت را ضروری کرده بطوریکه در سالهای اخیر اقدامات خوبی برای جلوگیری از حرکت شن های روان انجام شده است.

گفتنی است توفانهای شن و حرکت ماسه های روان خسارتهایی به روستاهای شمس آباد، قاسم آباد و جعفر آباد بمپور وارد کرده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.