مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه، با اشاره به رویش دو هزار نوع گیاه در استان گفت: 140گونه از این گیاهان خوراکی، دارویی و صنعتی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

حسین سلیمانی گفت: استان کرمانشاه از نظر پوشش گیاهی در ناحیه رویشی زاگرس قرار گرفته به همین دلیل از قابلیت بسیار بالایی از نظر کشت و توسعه گیاهان دارویی، خوراکی و صنعتی برخوردار است.

وی، مهمترین گیاهان خوراکی را شامل کنگر، کنیوال (پیاز کوهی)، ریواس، شنگ، پیچک، پاغازه، قارچ های کوهی و تره کوهی ذکر کرد و افزود: برخی از گیاهان در استان دارویی هستند و از ارزش اقتصادی بالایی برخوردارند.

سلیمانی با اشاره به وجود دو میلیون و 400 هزار هکتار منابع طبیعی در استان کرمانشاه ادامه داد: از این میزان 570 هزار هکتار جنگل و مابقی مرتع می باشدو.

حدود 100 هزار هکتار از مراتع استان، گون زار است و در 180 هزار هکتار آن رویش بنه صورت می گیرد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان این که در سال گذشته در سطح 80 هکتار مردم بصورت داوطلبانه اقدام به کاشت گیاهان دارویی در استان کردند، افزود: برنامه ریزی برای سالجاری همچنان ادامه دارد.

وی گفت: در سال گذشته گیاهان دارویی، خوراکی و صنعتی چون آویشن، ازبوه (مرزه وحشی)، ثعلب و شیرین بیان توسط مردم کاشت و برداشت شد./س

برچسب ها: کرمانشاه ، گونه ، گیاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.