ناظرگمركات گيلان گفت: در سال گذشته 1204 ميلياردو 50 ميليون تومان كالاي غيرنفتي به وزن يك ميليون و 242 هزارو 742 تن ازگمركات گيلان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از گمرک، پرويز تقوي ناظرگمركات گيلان ومديركل گمرك انزلي گفت: در سال گذشته 1204 ميلياردو 50 ميليون تومان كالاي غيرنفتي به وزن يك ميليون و 242 هزارو 742 تن ازگمركات گيلان صادر شده است كه اين مقداركالا نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ريالي 30 درصد و از حيث وزن 33 درصد رشد داشته است.

وي عمده كالاهاي صادر شده از گمركات گيلان را محصولات نباتي، محصولات معدني و مصنوعات از آن، محصولات صنايع شيميايي  عنوان كرده و افزود: اين كالاها به بيش از 30 كشور دنيا صادر شده است.

ناظرگمركات گيلان ومدير كل گمرك انزلي تصريح كرد: صادرات گمركات استان عمدتاً به كشور روسيه، آذربايجان، عراق انجام ميشود .

تقوي ادامه داد: ما همچنين با كشورهاي گرجستان، قزاقستان، هند ،اكراين، آلمان، بلوروس، ارمنستان، فرانسه، تركيه، جمهوري مولداوي ،انگلستان، امارات متحده عربي، مالزي،اندونزي، عراق،افغانستان وكنيا مبادلات تجاري داشته ايم.

وي تصريح كرد: گمركات استان گيلان با اختصاص 1.55درصد از وزن و 1.55درصد از ارزش كل صادرات كشور از لحاظ وزني رتبه يازدهم و از لحاظ ارزش رتبه 13 را در بين گمركات كشور بخود اختصاص داده است.

ناظر گمركات گيلان يادآور شد: درسال گذشته (1392) بالغ بريك ميليون و 828 هزار و 501 تن كالا به ارزش يك ميلياردو 255 ميليون و 724 هزار و 225 دلار از طريق گمركات استان گيلان به كشور واردات قطعي شده است .

تقوي تصريح كرد: 75 درصد وزني و 70 درصد ارزشي كالاهاي وارداتي از استان گيلان را فلزات معمولي و مصنوعات از آن تشكيل مي دهد .

وي ادامه داد: عمده واردات گمركات گيلان ازكشورفدراسيون روسيه، قبرس، امارات متحده عربي ، اتريش مي باشد.

تقوي افزود : كشورهايي همچون آفريقاي جنوبي ،اندونزي ، مالزي ، استوني ، جمهوري چك ،كنيا و جزيره استوك از جمله كشورهايي هستند كه به مقصد كالاهاي صادراتي ما افزوده شده اند.


انتهاي پيام/

برچسب ها: گمرک ، گیلان ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار