فرماندار فسا گفت : استفاده بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی یکی از احتمالات رانش در بخش ششده و قره‌بلاغ فسای فارس است .

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ فرماندار فسا درباره حفره ایجاد شده در بخش ششده و قره‌بلاغ فسا گفت: برآورد اولیه این است که این حفره به دلیل استفاده بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی ایجاد شده است و برای بررسی بیش‌تر گروهی از زمین‌شناسان به منطقه اعزام می‌شوند.

علیرضا انصاری با حضور در بخشدار ششده و قره بلاغ، رؤسای راه و شهرسازی و بنیاد مسکن از روستای دیندارلو از توابع بخش ششده و قره بلاغ فسا با 505 خانوار و هزار و800 نفر جمیعت که با بحران رانش زمین رو به رو شده است، بازدید کرد.

این حفره که از طرف کوه‌های اطراف شروع و به سمت روستا در حال حرکت است، به داخل روستا و خانه‌های اهالی رسیده و سبب ترس و وحشت مردم شده، این حفره بیش از 200 متر طول و 3 متر عمق دارد.

انصاری ضمن بررسی وضعیت این زمین‌ها و منازلی که به واسطه نزدیکی با این زمین دچار ترک خوردگی شده بودند، دستورات لازم را برای پیگیری مسئله و اعلام نتیجه ابلاغ کرد.

وی در دیداری که با مردم این منطقه داشت از آن‌ها خواست تا با رعایت جوانب احتیاط و احتمال اینکه این حفره گسترده‌تر شود از مجاورت و نزدیکی با این زمین‌ها پرهیز کنند.

فرماندار ویژه فسا از ساکنان منازل آسیب دیده خواست تا با تمهیداتی که از ناحیه مسوولان مربوطه برای حفظ سلامت آن‌ها اندیشیده می‌شود، همکاری کنند.

وی با بیان اینکه برای اعلام نتیجه علت حادثه مذکور به بررسی بیش‌تری نیاز است، افزود: یکی از فرضیه‌های وقوع این اتفاق استفاده بیش از حد از آب‌های زیر زمینی منطقه است./س

برچسب ها: آبهای ، زیرزمینی ، رانش ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.