اين گزارش به موضوع اضطراب و راهكارهاي مقابله با آن مي‌پردازد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، با افزايش سرعت تغيير در فناوري اطلاعات و توسعه فضاهاي شهري و انتقال فرهنگ از رويه سنتي به مدرن و بالا رفتن سرعت تغيير در زيربناهاي زندگي به طبع استرس و فشارهاي رواني نيز افزايش مي‌يابند و به لحاظ شخصيتي و روانشناختي انسان‌ها بيش از پيش آسيب‌پذير مي‌شوند و در معرض آسيب‌هاي رواني و بيماري‌هاي شخصيتي قرار مي‌گيرند.
 
از عوامل تشديدكنندهه اضطراب و استرس مي‌توان به استرس‌هاي شغلي و كاري، استرس‌ ناشي از فشار هزينه‌هاي اقتصادي و مالي، مشكلات خانوادگي، فوت اقوام نزديك و درجه يك، فوت همسر، تغيير شغل، تغييرمنزل متناسب با تغيير شغل و انتقال فرهنگ از رويه سنتي به سمت عرصه فرهنگ‌هاي جديد و عدم تطابق‌پذيري فرد با ارزش‌‌‌‌‌‌‌‌هاي جديد حاكم بر جامعه را مي‌توان نام برد.
 
عوامل استرس‌زا تنها محدود به يك عرصه نيست بلكه فرد مي‌تواند از سوي نهادهاي مختلف مورد هجوم رواني قرار بگيرد به عنوان مثال در هنگام ركود اقتصادي كه فشار و ناراحتي زيادي مي‌تواند بر يك فرد وارد كند فرهنگ نيز مي‌تواند با تغييرات همزمان فشار و اضطراب‌هاي افراد يك جامعه را تشديد كند.
 
مسلما نمي‌توان در برابر تغيير يك فرهنگ و اقتصاد و عوامل استرس‌‌آفرين به تنهايي ايستادگي كرد اما با به كار بردن راهكارهايي مي‌توان فشار عصبي ناشي از اين عوامل را كاهش داد.
 
از راهكارهاي مقابله وكاهش عوامل استرس‌زا مي‌توان به انجام ورزش روزانه، برنامه‌ريزي روزانه براي تسلط بيشتر بر زمان و اختصاص زمان‌هاي آزاد براي انجام كارهاي مورد علاقه، شركت در كلاس‌هاي مختلف، اختصاص دادن زمان بيشتري براي كذراندن وقت بيشتري در كنار اعضاي خانواده مي‌تواند در كاهش اضطراب موثر باشد.
 
اگر موارد فوق‌الذكر در كاهش اضطراب موثر نباشد مي‌توان با استفاده از تجارب مشاوران و متخصصين اين امر بر اين مشكل دنياي مدرن قائق آمد.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: مقابله ، اضطراب ، راهکار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار