شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان خراسان جنوبی، به مناسبت روز ملی فناوری هسته‌ای در بیانیه‌ای مطرح کردند: از دولت محترم انتظار می‌رود امسال با توجه به هجمه‌ها، يک خبر خوش در زمينه پيشرفت هسته‌ای را به اطلاع عموم برساند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان خراسان جنوبی، به مناسبت روز ملی فناوری هسته‌ای در بیانیه‌ای مطرح کردند: از دولت محترم انتظار می‌رود امسال با توجه به هجمه‌ها، يک خبر خوش در زمينه پيشرفت هسته‌ای را به اطلاع عموم برساند.
 
ضمن گرامی‌داشت سال "اقتصاد و فرهنگ، باعزم ملی ومدیریت جهادی"، اولین ماه سال، یادآور چند رخداد مهم و به یادماندنی در تاریخ انقلاب اسلامی است. 12 فروردین روز جمهوری اسلامی، 20 فروردین سال‌روز شهادت سید شهیدان اهل قلم "سیدمرتضی آوینی" در فکه، روز هنر انقلاب اسلامی، به نتیجه رسیدن تحقیقات و مجاهدت‌های علمی محققان جوان و انقلابی کشور در دستیابی به فناوری هسته‌ای، روز ملی فناوری هسته‌ای و 21 فروردین سال‌روز ترور ناجوان‌مردانه و شهادت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی...... هریک از این مناسبت‌ها سندی بر مظلومیت و اقتدار انقلاب اسلامی و گامی بلند در جهت محکم‌تر شدن پایه‌های انقلاب اسلامی در دل‌های مردم آزاده جهان بوده است.
 
به وضوح شنیده می‌شود؛ کلام حضرت حق که "ألیس الصبح بقریب ؟" و باید باور کنیم که همانا صبح نزدیک است. پيروزي بزرگ هسته‌ای ايران، حاصل تدبير و درايت رهبر فرزانه انقلاب ، و مقاومت و ايستادگي عموم ايرانيان در دفاع از حقوق مسلم خود و همچنين بي‌اعتنايي آنان به تهديدها و تحريم‌های اعمال شده از سوی بعضی قدرت‌های بزرگ بوده و پيشرفت‌های خيره‌کننده و تلاش‌های علمي و فناوري  در تاريخ 35 ساله استقرار نظام جمهوری اسلامی، هم‌اينک به نشان‌های نا‌کارآمدی و کهنه شدن حربه تحريم در دنيای امروز به‌ويژه در رويارويی با ملت دلير و فهيم ايران، مبدل شده است.

دستيابی به چرخه کامل سوخت هسته‌ای با استفاده از دانش بومی ايرانی و تنها با دستان توان‌مند دانشمندان جوان و دانشگاهیان فرهیخته این مرز و بوم انجام می‌شود؛ در حالي كه كشورهای غربی به ويژه آمريكا و انگليس در صدد بودند تا با تصويب قطعنامه‌های مكرر عليه ايران و اعمال فشارهای اقتصادی، علمی، روانی از پيشرفت ايران جلوگيری كنند و در اين ميان سعی كردند تا با ابزارهای رسانه‌ای خود موجب تشويش اذهان عمومي شده و جهانيان را نسبت به فعاليت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ايران بدبين كنند.  

فشارها اقتصادی عليه دولت و ملت ايران عاملی تلقی می‌شد كه ايران را از راهي كه در پيش گرفته بود باز دارد، ولی همه غربی‌ها و متحدان‌شان از اين موضوع غافل بودند كه، مردم ایران با توكل بر خدا و ايمان به درستی راه‌شان را تا آخر ادامه می‌دهند. فرزندان ما در دهه‌های آينده می‌خوانند كه چگونه مردم مقاوم ايران در اين دوره با  چنين عزم عمومی و اتحاد ملی از حق مسلم خود دفاع كردند. اگر گرمای خانه‌های ما از نفت ملي شده از پدران‌مان در 29اسفند است، اما فردا گرمای خانه‌های فرزندان‌مان از انرژی هسته‌ای خواهد بود که به تعبیر مقام معظم رهبری دستیابی به انرژی هسته‌ای از ملی شدن نفت کاری بزرگ‌تر است.

گام‌های جديد فناوری هسته‌ای هر چه باشد از اين نظر حائز اهميت است كه اراده يك ملت و دانش فرزندان اين مرز و بوم است و در شرايطي فراهم آمده، كه همه صاحبان اين فناوری برتر نه تنها همه باب‌های علمی را به روی ما بسته‌اند بلكه همه توان سياسي خود را به خدمت گرفته‌اند تا در برابر پيشرفت ايران اسلامی مانع ايجاد كنند. آن‌ها حاضر شدند تا حيثيت و اعتبار يكي از مهم‌ترين نهادهای بين‌المللي كه بايد حافظ صلح و پيشرفت ملت‌ها باشد را به حراج گذاشته و مورد استفاده ابزاری قرار دهند تا به اهداف خود برای جلوگيری از پيشرفت علمی ملت مستقل ايران دست يابند. حال از دولت محترم هم انتظار می‌رود امسال با توجه به هجمه‌ها، يک خبر خوش در زمينه پيشرفت هسته‌ای را به اطلاع عموم برساند.
 
روز بیستم فروردين‌ماه روزی‌ است كه ملت ايران نشان داد در برابر تحريم و قهر دولت‌ها به سان پولاد، آب‌ديده می‌شود و بر روی گام‌های استوار خود قد راست می‌كند تا بر بام سر بلندی و عزت بايستد.
 
در اين روزها بار ديگر جهانيان شاهد تجلي اراده يك ملت بودند و اشك شوق در چشمان عاشقان عزت و سرفرازی حلقه زد و  چشمان بهت‌زده سلطه‌طلبان شاهد گام‌های رو به جلوی ملت ايران بود اين روز در تاريخ ملت ما اين واقعيت را به ثبت رساند كه گسستن از زنجيره وابستگی قدرت‌ها زنجيره به هم پيوسته پيشرفت ملت‌ها را طويل‌تر می‌كند.

ضمن گرامی‌داشت ياد و نام شهيد "علي خليلي"(شهيد راه امر به معروف و نهي از منكر)، خواستار لزوم توجه بيشتر مسئولان به احيای امر به معروف و نهي از منكر بوده و هم‌چنين باتوجه به قطع‌نامه بي‌ارزش اتحاديه اروپا مبني برخواهان مداخله جدی در امور حقوق بشری ايران و منوط كردن هيئت‌های اروپايی به ديدار با عناصر مخالف سياسي، اعلام مي‌داريم كه اتحادیه اروپا بداند که ايران امروز ايران قاجار و پهلوی نيست، بلكه ایران امروز ايران جمهوری اسلامی است و مردم به ولايت فقيه عشق دارند و با تمام قدرت در صحنه هستند.

امروز همه ما ايرانيان با سرمشق قرار دادن پايداری سال‌های دفاع مقدس به همه جهانيان اين نويد را ميی‌دهيم كه با توکل به قدرت لایزال الهی و اعتماد به اراده‌های خود می‌توان به هر موفقيتي هر چند سخت و گران‌بها دست يافت. در سال‌های جنگ تحميلی ملت ما ثابت كردند با صبر و استقامت و توكل به خدا می‌توان  تحقق وعده‌های الهي را مشاهده نمود.

اينک که كشور عزيزمان عمر سي‌وپنجمین ساله خود را می‌گذراند، برگ‌های زرين و طلايی بی‌شماری را نظاره می‌کند که با عبور از سختی‌ها و گردنه‌های صعب‌العبور، تاريخچه‌ای سراسر عزت، شجاعت، تدبير، توان‌مند کارآمدي، ايثار و تلاش را به نمايش گذارده است.

اراده آهنین و محکم فرزندان جوان امام روح‌الله در آفرینش حماسه‌ای باشکوه از عزت و غیرت ایرانی بر پایه دانش بومی صحنه‌های شوق‌انگیز و افتخار‌آمیزی از خودباوری ملی را رقم زد تا کلام "ما می‌توانیم" امام راحل این بار نیز در عرصه علم و فناوری محقق شود.

در پايان ما دانشجويان بسيجي استان خراسان جنوبی اين پيروزی را به محضر مبارک حضرت ولي عصر(عج)، روح پر فتوح امام(ره)، شهدای عزيز و هم‌چنين رهبر معظم انقلاب و همه مسئولان و خدمت‌گزاران نظام و آحاد ملت سربلند و آزاده ايران اسلامي تبريک و تهنيت عرض می‌نماييم و به خود می‌باليم كه با تكيه بر خون پاک شهدای انقلاب اسلامي توانسته‌ايم به جايگاهی دست يابيم كه موجب افتخار و سربلندی انقلاب،امام راحل(ره) و شهدای گران‌قدر باشيم.

         شورای تبيين مواضع بسيج دانشجويی خراسان جنوبی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار