شخصي كه به بهانه فروش اينترنتي دوربين شكاري، اقدام به كلاهبرداري از تعدادي شهروندان كرده بود، در اراك دستگير شد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، اوايل سال جاري شهروندي ساكن اراك با مراجعه به پليس فتا فرماندهي انتظامي استان مركزي اعلام داشت كه يك فروشگاه اينترنتي اقدام به كلاهبرداري مبلغ 8 ميليون ريال وجه نقد از وي كرده است.

شاكي در اظهارات خود بيان داشت : در اوايل سال براي خريد يك دوربين حرفه اي شكاري به يك فروشگاه اينترنتي مراجعه كردم و متوجه يك آگهي فروش در سايت شدم ، با ثبت سفارش و پرداخت مبلغ 8 ميليون ريال اقدام به خريد كالاي خود كردم و بعد از مدتي يك دستگاه تفنگ بادي كم ارزش به جاي كالاي درخواستي براي من ارسال شد.

با اعلام اين گزارش ، تحقيقات كارشناسان پليس براي بررسي موضوع شروع شد و ماموران انتظامي در بررسي هاي خود دريافتند كه فردي با ارائه يك آگهي تبليغاتي در يك فروشگاه اينترنتي اقدام به كلاهبرداري از شهروندان مي كند.

سرگرد"مصطفي نوروزي"، رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان مركزي در اين باره گفت : در تحقيقات فني كارشناسان پليس ، فرد مورد نظر در يكي از استان هاي همجوار مركزي شناسايي شد و با هماهنگي دستگاه قضايي ماموران انتظامي براي دستگيري وي به محل سكونتش اعزام شدند.

وي ادامه داد : در عملياتي متهم در محل سكونتش دستگير و براي تكميل تحقيقات به پليس فتا استان انتقال داده شد.

نوروزي با اشاره به اعتراف متهم به بزه ارتكابي تصريح كرد : در بازجويي هاي اوليه متهم منكر هر گونه دست داشتن در اين كلاهبرداري شد كه با ارائه مستندات و ادله كارشناسان پليس، به بزه انتسابي اقرار كرد و اذعان داشت به اين روش از افراد ديگري نيز كلاهبرداري كرده است.

رئيس پليس فتا استان مركزي با اشاره به ادامه تحقيقات تكميلي از متهم، از همشهريان خواست در هنگام خريد اينترنتي از سايت هاي معتبر که در سايت ساماندهي ثبت شده اند خريد كنند و دقت داشته باشند که فروشگاه مربوطه داراي نماد اعتماد الکترونيک بوده و حتي الامکان سعي كنند پس از مشاهده کالا و به صورت حضوري اقدام به پرداخت وجه كنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.